رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ١١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٨(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مهر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« شهریور    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
  • شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
  • کد خبر : 7028
  • مشاهده : 431 بازدید
  • تیتر 2 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : استقبال خوب مردم بیجار از سینما
به پشتوانه ی مدیریت صحیح

استقبال خوب مردم بیجار از سینما

سینما آزادی بیجار با ظرفیت ۲۸۵ نفر در سانس های مختلف و با پخش فیلم های روز میزبان مردم بیجار است.

به گزارش بینەر، در شهرستان ۵۰ هزار نفری بیجار سالن سینما آزادی که از ۲۶ مرداد ۹۶ آغاز بکار کرده است،  توانسته مخاطبین سینما را به سمت خود جذب نماید و عملا خط بطلانی بر نظریه ی اشتباه عدم استقبال مردم از سینما بکشد.

امید اکبر از هنرمندان بیجار نیز در رابطه با پیشینه ی سینما در بیجار می گوید:  قبل ازانقلاب در بیجار سینما تاج فعالیت می کرده است که بعد از پیروزی انقلا ب وبا توجه به فضای حاکم بر آن روزها، سینما تعطیل شد و مالک سینما نیز تصمیم به تغییر کاربری گرفت.

وی اضافه می کند بعد از آن نیز پیگیری ها برای راه اندازی سینما ادامه داشت اما مانند بسیاری از شهرهای کردستان ابتدا سالن اداره ارشاد تجهیز شد تا به عنوان سینما مورد استفاده قرار گیرد. اما به دلیل نامناسب بودن سالن عملا مردم استقبالی از آن نشان نداند و این تصور وجود داشت که شاید مردم از سینما استقبال نمی کنند. اما واقعیت چیز دیگری بود.

این هنرمند که یکی از افراد پیگیر برای به نتیجه رسیدن راه اندازی  سینما در بیجار بوده می افزاید: با پیگیر هایی که سالها هنرمندان و دلسوزان این عرصه داشتند بالاخره با مساعدت نماینده مردم بیجار در مجلس و همچنین همکاری آموزش و پروش و کم های مالی حوزه هنری، بالاخره سینمای مناسبی در محل سالن آمفی تئاتر آموزش پروش ایجاد شد که شکر خدا به دلیل شرایط مناسب این سالن و همچنین مدیریت صحیح،  با استقبال خوب مردم مواجه شده است.  

محسن افشاری یکی از پرسنل سینما نیز به استقبال مردم اشاره می کند و می گوید: در هیچ روزی کمتر از ۷۰ تا ۸۰ نفر به سالن سینما نمی آیند . وی از رکورد حضور ۸۰۰ تماشاچی در روز صحبت می کند و می افزاید که این حجم از حضور تماشاچی در یک سینمای تک سالنه بازتاب خبری خوبی در فضای مجازی داشته است. با توجه به بسیاری از پارامترها می توان گفت این تعداد، آمار قابل توجهی برای این شهرستان محسوب می شود.

افشاری عنوان می کند: سینما آزادی ۳ پرسنل دارد و به نوعی زیر نظر سینما بهمن سنندج و تحت مدیریت حوزه هنری استان کردستان اداره می شود. وی مهمترین دلیل برای استقبال مردم را احترام به مخاطب از جنبه های مختلف عنوان می کند و می افزاید: فروش بلیط به صورت اینترنتی انجام میشود و امکان نتخاب شماره ردیف و صندلی هم برای تماشاچی مهیاست. سالن پخش فیلم باشیب بندی و مبلمان استاندارد، پرده چهل وپنج متری وسیستم پخش پاناسونیک میزبان مخاطبین است و کنترل سالن توسط کادر آموزش دیده هم باعث راحتی تماشاچی وتماشای فیلم باکیفیت بالا شده است.

وی با اشاره به اینکه حتی کوچکترین اقدامات هم می تواند در جذب مخاطب اثر داشته باشد، می افزاید: نظافت سینما روزانه سه بار انجام میگیرد و بین هر سانس هم کل سالن نظافت میشود تا حضور مخاطب برای ما ارزشمند تلقی شود و مخاطب احساس بهتری از حضور در سالن سینما داشته باشد.

وی در خصوص نحوه ی اکران فیلم می گوید: روزی حداقل دو فیلم در پنج سانس اکران میشود که سعی شده در ژانرهای مختلف و همزمان با تهران و پخش سراسری این فیلم ها اکران شود. البته به دلیل تک سالنه بودن سعی میشود فیلمهای برتر اکران شوند و هر فیلم چهارده روز بر روی پرده خواهد بود و در صورت درخواست مخاطب تمدید می شود. سینمای وحشت، سینمای ملل و سینماکودک هم درقالب سینماتک اکران میشوند تا به مخاطبان با سلیقه های مختلف احترام بگذاریم. وی از اکران  فیلم همزمان با سینماهای بین المللی هم در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد این امر فقط برای سینماهای برگزیده قابل اجراست اما  با رایزنی های انجام شده توانسته ایم قول انجام آن را در سینمای بیجار نیز بگیریم.

وی درباره ی اطلاع رسانی درمورد اکران سینما در سطح شهر می گوید:  به صورت گسترده از طریق فضای مجازی و تبلیغات شهری مخاطب را مطلع می سازیم.

افشاری ضمن تشکر از پرسنل سینما و همچنین از "حسین دادگر" مدیر سینما آزدی بیجار،از حمایت همشهریان بیجاری قدردانی کرد و افزود: انصافا مردمی هنردوست وفرهنگی در بیجار هستند که پشتوانه  و دلگرمی ما برای ادامه کار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم استقبال مردم باعث تعطیلی سینماست گفت: به نظرم اگه سالن تخصصی سینما در شهرها وجود داشته باشد مطمئنا مردم استقبال خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
654
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php