رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۴ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Tuesday 13 November
    مهاباد لطیف
    ٩(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۶۵(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶۵(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
  • کد خبر : 7044
  • مشاهده : 349 بازدید
  • تیتر 3 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : اکران «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فيلم سليمانيه

منصور جهانی ـ فیلم‌ سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی کارگردان سرشناس سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» در سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ستاد خبری سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه»، فیلم‌ سینمایی «آن سوی ابرها» Beyond The Clouds به کارگردانی مجید مجیدی و با حضور این کارگردان باتجربه سینمای ایران؛ محصول مشترک کمپانی‌‌های «زی استودیو» Zee Studios و «ناماه پیکچرز» Namah Pictures در کشور هندوستان، به آهنگسازی «ای.آر. رحمان» A. R. Rahman برنده دو جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم و با مدیریت فیلمبرداری «آنیل مهتا» Anil Mehta از چهره‌های مطرح سینمای هند در بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» در سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» Slemani در سالن «سیتی سینما» در شهر سلیمانیه در اقلیم کُردستان عراق به نمایش درمی‌آید و برای تصاحب جایزه «کاج زرین» این جشنواره، با فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله؛ ژاپن، ترکیه، فرانسه، آلمان، لبنان، لهستان، بلغارستان، اسلواکی، جمهوری چک، استرالیا و ایران به رقابت می‌پردازد.
«آن سوی ابرها» داستان برادری با بازی «ایشان خاطر» و خواهری با نقش‌آفرینی «مالاویکا موهانان» را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی‌که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.
«آن سوی ابرها» برای نخستین بار در بخش رقابتی رسمی شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «گوا» در هندوستان نیز بود. این اثر سینمایی در بیش از ۷۰ سالن سینما در مناطق حوزه خلیج فارس از جمله؛ کویت، عمان، بحرین، قطر، دوبی و … به نمایش عمومی در آمده و همچنین در کشورهای آمریکا، کانادا، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و … روی پرده رفته است.
مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون؛ «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول الله» است. «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ نخستین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.
سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» با مدیریت «فؤاد جلال»، با ریاست «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق، با مدیریت هنری «دانر عمر فارس»، با مدیریت برنامه‌ریزی خانم «لینا رضا» و همچنین با همت «نیچیروان بارزانی» نخست وزیر حکومت اقلیم کُردستان عراق و با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشور مختلف جهان؛ در دو بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» و بخش رقابتی «سینمای کُردی» و همچنین برپایی کارگاه‌های تخصصی سینمایی و چندین نشست آکادمیک در روزهای ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه جاری (۱۰ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸) در ۵ سالن «سیتی سینما»، سینما «سالم» و همچنین در تالار «هنر» شهر سليمانيه پایتخت فرهنگ و هنر  اقليم كردستان عراق برگزار می‌شود

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
679
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php