رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۴ ربيع أول ۱۴۴۰
  • 2018 Tuesday 13 November
    مهاباد لطیف
    ٩(°C)
    وزش باد ٧(mph)
    فشار ٢۵.۶۵(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶۵(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
  • کد خبر : 7050
  • مشاهده : 344 بازدید
  • تیتر 3 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : فیلم کوتاه قالیچه در شاهین دژ تولید شد

پیش تولید فیلم کوتاه داستانی «قالیچه» در استان آذربایجان غربی،شهرستان شاهیندژ آغاز شد.

به گزارش بینەر پیمان ایازی  تهیه کننده و کارگردان درباره ی موضوع فیلم  اظهار کرد: حمایت از قالیبافان و صنعت فرش دستباف به عنوان یک کالای ۱۰۰ درصد ایرانی یکی از موارد لازم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» است.وی با بیان اینکه قالیبافی تنها هنری است که هرگز از مد نمی افتد تاکید کرد: در فیلم داستانی قالیچه به داستان زندگی زنی که به هنر قالیبافی احاطه دارد می پردازد.

ایازی به خلاصه فیلم اشاره کرد و گفت: دار قالی که سالهاست در گوشه انبار خانه روستایی،دست نخورده و خاک خورده است با همت و دستان هنرمند پیرزن( مادر شهید) برپا میشود و پیرزن( بی بی)نقش عشق را با تار و پود وجودش بروی قالیچه،هنرمندانه خلق میکند. این قالیچه که قرار است به حرم حضرت امام رضا( ع) هدیه شود.مادر شهید نقشی بر قالی می بافد که نشانگر رنج سالهای انتظار خود برای دیدن فرزند شهیدش است  و چنان با عشق این قالی را می بافد و گویی این قالی فرزند خود است.

کارگردان فیلم قالیچه خاطر نشان کرد: در این فیلم سعی کردیم به کالای ایرانی و اهمیت آن در جامعه اشاره کنیم و در عین حال بی قراری های یک مادر شهید برای دیدار فرزندش را به تصویر کشیم.

عوامل فیلم داستانی قالیچه عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان:پیمان ایازی، نویسندگان:داود ماسوله- پیمان ایازی، دستیار و برنامه ریز:کاوه مولودی، بازیگران:سفیه اسماعیلی،نسیم حدادی،اسماعیل کرمی،فرید زیوه ای، مدیر تصویربرداری:فرشید رضایی، دستیار تصویر:مبین نوروزی، طراح صحنه و لباس:لیلا شاهی، مدیر تولید: داود ماسوله .

پیمان ایازی کارگردان پروژه پیش از این در دو فیلم داستانی( چک) و (خوابگاه سیزدهم) ایفای نقش داشته  و نویسندگی و کارگردانی دو فیلم کوتاه داستانی(سرباز) و(پروژه ناتمام) و کارگردانی فیلم مستندی بنام( کتاب) را در پرونده و رزومه حرفه ای خود دارد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
679
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php