رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.٧٠(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 1-Low
    رطوبت ٢۵.٧٠(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
بهمن ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« دی    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
  • پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
  • کد خبر : 2080
  • مشاهده : 375 بازدید
  • س.ت » سینما » عکاسی
  • چاپ خبر : برگزیدگان «چهاردهمین هفته فیلم و عکس» شهرستان مهاباد معرفی شدند

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت. هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ […]

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت.

هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ قطعه عکس از ۲۳ عکاس، ۱۵ قطعه عکس را در قالب های مختلف عکاسی از ۱۱ عکاس مورد تایید و پذیرش جهت بر پایی در نمایشگاه برگزید.

همچنین هیئت داوران بخش فیلم متشکل از کیوان فهیمی، عبدالقادر طه زاده و حسین عزیزی با داوری ۳۲ اثر، آثار برتر را معرفی کردند.

آثار برگزیده در بخش «عکس» به شرح ذیل می باشند:

هئیت داوران هیچ کدام از عکاسان را حائز مقام اول ندانست.

_ دیپلم افتخار، مقام دوم عکس و کارت هدیه به چیا حسن خالی تعلق گرفت.

_ دیپلم افتخار، مقام سوم عکس و کارت هدیه  به حسین خالندی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران بهار ریسمانی، جواد خالند پور و دانیال انوری را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.

آثار برگزیده در بخش «فیلم» به شرح ذیل می باشد:

در بخش مستند:

بهترین«مستند»

_ دیپلم افتخار و کارت هدیه به ارزش یک میلیون ریال به کامران خالندی برای فیلم مستند «مام خدر»

بهترین «ایده»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده به بهنام بایزیدی آذر برای فیلم «شکار»

بهترین «تحقیق»

_ دیپلم افتخار بهترین تحقیق مستند به  زانیار صوفی امینی محقق فیلم مستند «سرای هیمن»

 در بخش «فیلم تجربی»

_ کارت هدیه یک میلیون ریالی و دیپلم افتخار بهترین فیلم تجربی: هیوا کبکی کارگردان فیلم «بقاء در نابودی»

_ دیپلم افتخار تلاش برای دستیابی به دستاوردهای فنی در تدوین: زانیار صوفی امینی برای فیلم «گاهی با خودم قهرم»

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری بخش تجربی: بهنام بایزدی آذر تصویربردار فیلم «بقاء در نابودی»

 در بخش «داستانی»

بهترین «فیلمنامه»:

_ لوح تقدیر بهترین فیلمنامه داستانی: ملک احمدیان برای فیلمنامه «سه»

_ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه داستانی: میدیا معروفی برای فیلمنامه «آغاز پنهان»

بهترین «کارگردانی»:

_ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی: سوران شریفی کارگردان فیلم «سه»

بهترین «فیلم»:

_ دیپلم افتخار بهترین فیلم: سینا سواره کارگردان فیلم «فیلمباز»

بهترین «ایده»:

_ لوح تقدیر بهترین ایدۀ فیلم داستانی: جلال امینی بخاطر فیلم «علامت سوال»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده فیلم داستانی سینا الیاسی زاده برای فیلم «شکاف»

بهترین «مدیریت تولید»:

_ دیپلم افتخار بهترین مدیریت تولید: سینا الیاسی زاده برای فیلم «هیوا»

بهترین «بازیگر»:

_ دیپلم افتخار بهترین بازیگری: سیاوش پیداو بازیگر فیلم «درنگ»

بهترین «بازیگران خردسال»:

_ لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال: نگین امینی، دنیا چوپانی، ریناز صوفی امینی و سینا جوانمرد

بهترین «صدابرداری و صداگذاری»:

_ دیپلم افتخار بهترین صدبرداری و صداگذاری: پژمان اسماعیلی برای فیلم «آوای صبح»

بهترین «تصویربرداری»:

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری داستانی: منصور عبدالرحمن برای فیلم «سه»

_ لوح سپاس تصویربرداری: مهرداد تجدد

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری با موبایل: سامان صادق امیری برای فیلم «همه ی نت های زندگی من»

بهترین موسیقی:

_ دیپلم افتخار اهنگسازی: سامرند فقیه زاده برای فیلمهای «فیلمباز» و «فقط یک ساعت»

بهترین «تدوین»: 

_ لوح تقدیر بهترین تدوین: سیاوش احمدی برای فیلم های «شکاف» و «فیلمباز»

_ دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم داستانی: حسن چوپانی برای فیلم «آغاز پنهان»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به یازدهمین جشنواره داستان بانه

زمستانِ با بهار

یازدهمین دوره جشنواره داستان بانه پس از فراز و نشیبی فراوان، به وقفه چندین ساله برگزاری این رویداد مهم و دوست داشتنی ادبی پایان داد و رونمایی نمادین از دبیرخانه دائمی این جشنواره در شب اختتامیه ثمره ی تلاش چندین ساله برگزار کنندگان آن بود تا شاید عاملی برای استمرار مجدد در برگزاری آن باشد. علی الرغم انتقاد برخی سایتهای محلی از برگزاری این جشنواره که عدم استقبال شهروندان را دلیل ناکارآمدی آن دانسته اندد؛ نباید اهمیت، ضرورت و تاثیر گذاری جشنواره هایی از این دست بر روند فعالیت های ادبی را فراموش کرد البته بی شک تحقق این امر در صورت استمرار در برگزاری و همچنین روند اجرایی حرفه ای و دقیق تر فراهم خواهد آمد. از چند دهه پیش تقریبا در تمامی شهرهای کوردستان انجمن های ادبی محفل و محلی برای گردهمایی ادیبان و شاعران هر شهر و تبادل آثار و نظرات بوده و هست؛ اما رویدادهایی که باعث گردهمایی و دیدار ادیبان و نویسندگان شهرهای مختلف باشد اندک و انگشت شمارند. انگار این روزها نمی توان انتظار داشت کنگره فرزانگان کورد، بزرگداشت ماموستا حقیقی، بزرگداشت ماموستا محمد قاضی و... تکرار شوند و در چنین شرایطی نبود جشنواره داستان بانه نیز که می توان ادعا کرد تنها رویداد و آزمونگه داستان های چاپ نشده ی کوردی به حساب می آید لطمه ای است به ادبیات کوردی. بینه ر در جریان برگزاری یازدهمین جشنواره داستان بانه شاهد تلاش و زحمات شبانه روزی اعضای دبیرخانه بود و آن را ارج می نهد و بر اساس رسالت هنری و رسانه ای لازم می داند ضمن سپاس از فراهم شدن امکان حضور تنها پایگاه خبری هنری کوردستان، در راستای بهتر و پر ثمرتر برگزار شدن جشنواره در دوره های آتی مشاهدات و پیشنهادات کارشناسان خود را ارائه دهد ، چرا که بینه ر ضمن حمایت معنوی از تمامی فعالیتهای موثر و محترم در عرصه فرهنگ و هنر کوردستان، تحلیل و انتقاد درست رویدادها را عاملی برای پیشرفت و کمبود کاستی ها می داند. امید است مطالب مطرح شده مورد توجه دست اندرکاران جشنواره داستان بانه قرارگیرد و از سوی برخی مخالفان با برگزاری جشنواره، به عنوان مخالفت با آن و یا عیب جویی و بدگویی از این رویداد مهم و قابل احترام تلقی نشود، چراکه بینه ر کاملاً موافق این رویداد مهم ادبی است و در حد توان اندکش برای هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن آن نیز تلاش خواهد نمود.   1. جشنواره داستان بانه از همان ابتدا در دو بخش کوردی و فارسی برگزار شده و یکی از اهداف جشنواره برقراری ارتباط و تعامل بین ادبیات کوردی و فارسی بوده و هست. به نظر می رسد پس از یازده دوره برگزاری (طی 18 سال) می بایست پرسید جشنواره تا چه اندازه به این هدف دست یافته و دست آوردها و کاستی ها چیست؟ بدون شک برقرای ارتباط مد نظر جشنواره بین این دو حوزه ادبی، نیازمند فهم و ارتباط با آثار از سوی طرفین است. عدم پخش مناسب ...
css.php