رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٧(in)
    محدوده دید ٧.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵٧(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
  • کد خبر : 2080
  • مشاهده : 419 بازدید
  • س.ت » سینما » عکاسی
  • چاپ خبر : برگزیدگان «چهاردهمین هفته فیلم و عکس» شهرستان مهاباد معرفی شدند

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت. هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ […]

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت.

هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ قطعه عکس از ۲۳ عکاس، ۱۵ قطعه عکس را در قالب های مختلف عکاسی از ۱۱ عکاس مورد تایید و پذیرش جهت بر پایی در نمایشگاه برگزید.

همچنین هیئت داوران بخش فیلم متشکل از کیوان فهیمی، عبدالقادر طه زاده و حسین عزیزی با داوری ۳۲ اثر، آثار برتر را معرفی کردند.

آثار برگزیده در بخش «عکس» به شرح ذیل می باشند:

هئیت داوران هیچ کدام از عکاسان را حائز مقام اول ندانست.

_ دیپلم افتخار، مقام دوم عکس و کارت هدیه به چیا حسن خالی تعلق گرفت.

_ دیپلم افتخار، مقام سوم عکس و کارت هدیه  به حسین خالندی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران بهار ریسمانی، جواد خالند پور و دانیال انوری را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.

آثار برگزیده در بخش «فیلم» به شرح ذیل می باشد:

در بخش مستند:

بهترین«مستند»

_ دیپلم افتخار و کارت هدیه به ارزش یک میلیون ریال به کامران خالندی برای فیلم مستند «مام خدر»

بهترین «ایده»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده به بهنام بایزیدی آذر برای فیلم «شکار»

بهترین «تحقیق»

_ دیپلم افتخار بهترین تحقیق مستند به  زانیار صوفی امینی محقق فیلم مستند «سرای هیمن»

 در بخش «فیلم تجربی»

_ کارت هدیه یک میلیون ریالی و دیپلم افتخار بهترین فیلم تجربی: هیوا کبکی کارگردان فیلم «بقاء در نابودی»

_ دیپلم افتخار تلاش برای دستیابی به دستاوردهای فنی در تدوین: زانیار صوفی امینی برای فیلم «گاهی با خودم قهرم»

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری بخش تجربی: بهنام بایزدی آذر تصویربردار فیلم «بقاء در نابودی»

 در بخش «داستانی»

بهترین «فیلمنامه»:

_ لوح تقدیر بهترین فیلمنامه داستانی: ملک احمدیان برای فیلمنامه «سه»

_ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه داستانی: میدیا معروفی برای فیلمنامه «آغاز پنهان»

بهترین «کارگردانی»:

_ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی: سوران شریفی کارگردان فیلم «سه»

بهترین «فیلم»:

_ دیپلم افتخار بهترین فیلم: سینا سواره کارگردان فیلم «فیلمباز»

بهترین «ایده»:

_ لوح تقدیر بهترین ایدۀ فیلم داستانی: جلال امینی بخاطر فیلم «علامت سوال»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده فیلم داستانی سینا الیاسی زاده برای فیلم «شکاف»

بهترین «مدیریت تولید»:

_ دیپلم افتخار بهترین مدیریت تولید: سینا الیاسی زاده برای فیلم «هیوا»

بهترین «بازیگر»:

_ دیپلم افتخار بهترین بازیگری: سیاوش پیداو بازیگر فیلم «درنگ»

بهترین «بازیگران خردسال»:

_ لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال: نگین امینی، دنیا چوپانی، ریناز صوفی امینی و سینا جوانمرد

بهترین «صدابرداری و صداگذاری»:

_ دیپلم افتخار بهترین صدبرداری و صداگذاری: پژمان اسماعیلی برای فیلم «آوای صبح»

بهترین «تصویربرداری»:

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری داستانی: منصور عبدالرحمن برای فیلم «سه»

_ لوح سپاس تصویربرداری: مهرداد تجدد

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری با موبایل: سامان صادق امیری برای فیلم «همه ی نت های زندگی من»

بهترین موسیقی:

_ دیپلم افتخار اهنگسازی: سامرند فقیه زاده برای فیلمهای «فیلمباز» و «فقط یک ساعت»

بهترین «تدوین»: 

_ لوح تقدیر بهترین تدوین: سیاوش احمدی برای فیلم های «شکاف» و «فیلمباز»

_ دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم داستانی: حسن چوپانی برای فیلم «آغاز پنهان»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

به مناسبت روز جهانی تئاتر

نمایشنامه کُردی ۱۲۵ یا ۱۰۰ ساله؟

پس از برگزاری جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی به مناسبت صدمین سالروز نگارش نمایشنامه "مَمِ آلان" (Mame Alan/ Memê Alan) (١٩١٨م) توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" (1890-1958) در دانشگاه کردستان، "دکتر امید ورزنده" رئیس مرکز پژوهش کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با استناد به چند منبع همچون برگه­ ای از بروشور "نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو"، در سال ۱۸۹۳م که در آن عبارت "درام کُردی"  (The Kurdish Drama)درج شده و مقاله "جعفر سریکایا" و مطلبی از "بکر شوانی" در فیس بوک، در مطلبی کوتاه تاریخ نمایشنامه نویسی کُردی را ۲۵ سال قبل تر از زمان نگارش نمایشنامه "ممِ آلان" توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" اعلام نمودند و ۱۲۵مین سال نمایشنامه نویسی کُردی را تبریک گفتند. این شرایط چند پرسش را مطرح نمود؛ آیا برگزار کنندگان جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی چنین واقعه تاریخی را نادیده گرفته اند؟ آیا اجرای "درام کُردی" در شیکاگو می تواند سرآغاز نمایشنامه نویسی کُردی محسوب شود؟ و بالاخره نمایشنامه نویسی کُردی 125 یا 100 سال قدمت دارد؟ برای ارائه پاسخی دقیق به پرسش های مطرح شده لازم است شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره، اسناد و همچنین چند و چون نمایش اجرا شده را با حساسیت بیشتری بررسی نمود. این نوشتار سعی دارد گامی در این راستا بردارد. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عثمانی در نیمه دوم قرن ۱۹م برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در زمان حکومت "عبدالحمید دوم عثمانی" (۱۸۴۲-۱۹۱۸م) صورت گرفته است. دوران حکومت "عبدالحمید" از ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹م، دوره پرتنش امپراتوری عثمانی به دلیل جدی تر شدن مباحث تجزیه عثمانی و جنبش های ملی گرایی محسوب می شود. از اواسط قرن ۱۸م ترس اروپاییان از ترک ها و اعراب، و در واقع گسترش سرزمین های اسلامی کمتر شد و این بار آنها بودند که دست بالا را داشتند و تهدیدی برای تجزیه امپراتوری به حساب می آمدند. بسیار پیشتر از به قدرت رسیدن "عبدالحمید" سرزمین های عثمانی روی کاغذ بین فرانسه، انگلیس، آلمان و روسیه تقسیم شده بود و اولین راهکار جهت دستیابی به آن اهداف، حمایت -حتی ظاهری- از مسیحیان، یهودیان و دیگر ملت های تحت سلطه عثمانی از سوی دولت های غربی بود. از همین رو سلاطین عثمانی با ایجاد اصلاحات سیاسی و افزایش نسبی آزادی های اقلیت های مذهبی سعی داشتند از میزان نفوذ غرب بکاهند و در نیمه اول قرن ۱۹م گرایش سلاطین عثمانی به مظاهر اروپایی نمایان بود. از همین رو قرن نوزدهم، قرن اصلاحات در دوران حکومت ۶۰۰ ساله عثمانی نام گذاری شده است. تفاوت "عبدالحمید" با سلاطین پیش از خودش در قرن ۱۹م پایبندی متعصبانه به دین اسلام و احیای مجدد لقب خلیفه به جای سلطان و همچنین بهره گیری از حس اسلامگرایی اکثریت ساکنان تحت سلطه امپراتوری بود. او سرسازگاری با مسیحیت، یهودیت و در کل غرب را نداشت و تأکیدش اتکا به مبانی دین، فرهنگ و علوم اسلامی بود. همچنین مخالفت زیادی با تجدد خواهی و ظهور مظاهر غربی داشت. وی همواره به عنوان یکی از عاملان اصلی قتل عام ارامنه ...

جدیدترین خبرها

css.php