رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٠(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
  • کد خبر : 2080
  • مشاهده : 451 بازدید
  • س.ت » سینما » عکاسی
  • چاپ خبر : برگزیدگان «چهاردهمین هفته فیلم و عکس» شهرستان مهاباد معرفی شدند

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت. هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ […]

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت.

هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ قطعه عکس از ۲۳ عکاس، ۱۵ قطعه عکس را در قالب های مختلف عکاسی از ۱۱ عکاس مورد تایید و پذیرش جهت بر پایی در نمایشگاه برگزید.

همچنین هیئت داوران بخش فیلم متشکل از کیوان فهیمی، عبدالقادر طه زاده و حسین عزیزی با داوری ۳۲ اثر، آثار برتر را معرفی کردند.

آثار برگزیده در بخش «عکس» به شرح ذیل می باشند:

هئیت داوران هیچ کدام از عکاسان را حائز مقام اول ندانست.

_ دیپلم افتخار، مقام دوم عکس و کارت هدیه به چیا حسن خالی تعلق گرفت.

_ دیپلم افتخار، مقام سوم عکس و کارت هدیه  به حسین خالندی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران بهار ریسمانی، جواد خالند پور و دانیال انوری را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.

آثار برگزیده در بخش «فیلم» به شرح ذیل می باشد:

در بخش مستند:

بهترین«مستند»

_ دیپلم افتخار و کارت هدیه به ارزش یک میلیون ریال به کامران خالندی برای فیلم مستند «مام خدر»

بهترین «ایده»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده به بهنام بایزیدی آذر برای فیلم «شکار»

بهترین «تحقیق»

_ دیپلم افتخار بهترین تحقیق مستند به  زانیار صوفی امینی محقق فیلم مستند «سرای هیمن»

 در بخش «فیلم تجربی»

_ کارت هدیه یک میلیون ریالی و دیپلم افتخار بهترین فیلم تجربی: هیوا کبکی کارگردان فیلم «بقاء در نابودی»

_ دیپلم افتخار تلاش برای دستیابی به دستاوردهای فنی در تدوین: زانیار صوفی امینی برای فیلم «گاهی با خودم قهرم»

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری بخش تجربی: بهنام بایزدی آذر تصویربردار فیلم «بقاء در نابودی»

 در بخش «داستانی»

بهترین «فیلمنامه»:

_ لوح تقدیر بهترین فیلمنامه داستانی: ملک احمدیان برای فیلمنامه «سه»

_ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه داستانی: میدیا معروفی برای فیلمنامه «آغاز پنهان»

بهترین «کارگردانی»:

_ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی: سوران شریفی کارگردان فیلم «سه»

بهترین «فیلم»:

_ دیپلم افتخار بهترین فیلم: سینا سواره کارگردان فیلم «فیلمباز»

بهترین «ایده»:

_ لوح تقدیر بهترین ایدۀ فیلم داستانی: جلال امینی بخاطر فیلم «علامت سوال»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده فیلم داستانی سینا الیاسی زاده برای فیلم «شکاف»

بهترین «مدیریت تولید»:

_ دیپلم افتخار بهترین مدیریت تولید: سینا الیاسی زاده برای فیلم «هیوا»

بهترین «بازیگر»:

_ دیپلم افتخار بهترین بازیگری: سیاوش پیداو بازیگر فیلم «درنگ»

بهترین «بازیگران خردسال»:

_ لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال: نگین امینی، دنیا چوپانی، ریناز صوفی امینی و سینا جوانمرد

بهترین «صدابرداری و صداگذاری»:

_ دیپلم افتخار بهترین صدبرداری و صداگذاری: پژمان اسماعیلی برای فیلم «آوای صبح»

بهترین «تصویربرداری»:

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری داستانی: منصور عبدالرحمن برای فیلم «سه»

_ لوح سپاس تصویربرداری: مهرداد تجدد

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری با موبایل: سامان صادق امیری برای فیلم «همه ی نت های زندگی من»

بهترین موسیقی:

_ دیپلم افتخار اهنگسازی: سامرند فقیه زاده برای فیلمهای «فیلمباز» و «فقط یک ساعت»

بهترین «تدوین»: 

_ لوح تقدیر بهترین تدوین: سیاوش احمدی برای فیلم های «شکاف» و «فیلمباز»

_ دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم داستانی: حسن چوپانی برای فیلم «آغاز پنهان»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php