رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


    مهاباد لطیف
    ٣۴(°C)
    وزش باد ١٨(mph)
    فشار ٢۵.٣٠(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.٣٠(in)
  • پنج شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
  • کد خبر : 2080
  • مشاهده : 300 بازدید
  • س.ت » سینما » عکاسی
  • چاپ خبر : برگزیدگان «چهاردهمین هفته فیلم و عکس» شهرستان مهاباد معرفی شدند

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت. هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ […]

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت.

هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ قطعه عکس از ۲۳ عکاس، ۱۵ قطعه عکس را در قالب های مختلف عکاسی از ۱۱ عکاس مورد تایید و پذیرش جهت بر پایی در نمایشگاه برگزید.

همچنین هیئت داوران بخش فیلم متشکل از کیوان فهیمی، عبدالقادر طه زاده و حسین عزیزی با داوری ۳۲ اثر، آثار برتر را معرفی کردند.

آثار برگزیده در بخش «عکس» به شرح ذیل می باشند:

هئیت داوران هیچ کدام از عکاسان را حائز مقام اول ندانست.

_ دیپلم افتخار، مقام دوم عکس و کارت هدیه به چیا حسن خالی تعلق گرفت.

_ دیپلم افتخار، مقام سوم عکس و کارت هدیه  به حسین خالندی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران بهار ریسمانی، جواد خالند پور و دانیال انوری را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.

آثار برگزیده در بخش «فیلم» به شرح ذیل می باشد:

در بخش مستند:

بهترین«مستند»

_ دیپلم افتخار و کارت هدیه به ارزش یک میلیون ریال به کامران خالندی برای فیلم مستند «مام خدر»

بهترین «ایده»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده به بهنام بایزیدی آذر برای فیلم «شکار»

بهترین «تحقیق»

_ دیپلم افتخار بهترین تحقیق مستند به  زانیار صوفی امینی محقق فیلم مستند «سرای هیمن»

 در بخش «فیلم تجربی»

_ کارت هدیه یک میلیون ریالی و دیپلم افتخار بهترین فیلم تجربی: هیوا کبکی کارگردان فیلم «بقاء در نابودی»

_ دیپلم افتخار تلاش برای دستیابی به دستاوردهای فنی در تدوین: زانیار صوفی امینی برای فیلم «گاهی با خودم قهرم»

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری بخش تجربی: بهنام بایزدی آذر تصویربردار فیلم «بقاء در نابودی»

 در بخش «داستانی»

بهترین «فیلمنامه»:

_ لوح تقدیر بهترین فیلمنامه داستانی: ملک احمدیان برای فیلمنامه «سه»

_ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه داستانی: میدیا معروفی برای فیلمنامه «آغاز پنهان»

بهترین «کارگردانی»:

_ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی: سوران شریفی کارگردان فیلم «سه»

بهترین «فیلم»:

_ دیپلم افتخار بهترین فیلم: سینا سواره کارگردان فیلم «فیلمباز»

بهترین «ایده»:

_ لوح تقدیر بهترین ایدۀ فیلم داستانی: جلال امینی بخاطر فیلم «علامت سوال»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده فیلم داستانی سینا الیاسی زاده برای فیلم «شکاف»

بهترین «مدیریت تولید»:

_ دیپلم افتخار بهترین مدیریت تولید: سینا الیاسی زاده برای فیلم «هیوا»

بهترین «بازیگر»:

_ دیپلم افتخار بهترین بازیگری: سیاوش پیداو بازیگر فیلم «درنگ»

بهترین «بازیگران خردسال»:

_ لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال: نگین امینی، دنیا چوپانی، ریناز صوفی امینی و سینا جوانمرد

بهترین «صدابرداری و صداگذاری»:

_ دیپلم افتخار بهترین صدبرداری و صداگذاری: پژمان اسماعیلی برای فیلم «آوای صبح»

بهترین «تصویربرداری»:

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری داستانی: منصور عبدالرحمن برای فیلم «سه»

_ لوح سپاس تصویربرداری: مهرداد تجدد

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری با موبایل: سامان صادق امیری برای فیلم «همه ی نت های زندگی من»

بهترین موسیقی:

_ دیپلم افتخار اهنگسازی: سامرند فقیه زاده برای فیلمهای «فیلمباز» و «فقط یک ساعت»

بهترین «تدوین»: 

_ لوح تقدیر بهترین تدوین: سیاوش احمدی برای فیلم های «شکاف» و «فیلمباز»

_ دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم داستانی: حسن چوپانی برای فیلم «آغاز پنهان»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی بر حاشیه‌ نمایشگاه مهدی ضیاءالدینی، نقاش کُرد

روایت‌های عشق

لازم نیست از تکنیک‌های نقاشی چیزی بلد باشید، یا سال‌ها در مورد تاریخ هنر مطالعه کرده باشید، تنها کافی است «کُرد» باشید تا تابلوهای«مهدی ضیاءالدینی» بر افسانه‌های کردی، تو را به عمق تاریخ شفاهی کردستان ببرد. افسانه‌هایي که از دو گفتمان بنیادی - عشق و تراژدی- سخن می‌گوید. در همان قدم‌های ابتدایی نمایشگاه، دیگر به طور کل سخن دوست محققم باورم شد: «بیت‌های کردی الهیات کلاسیک کردها هستند». نمی‌توان تابلوی «سوارو» یا «شور محمود و مرزینگان» را دید و در ذهن خود سفر جانکاه عشق را مرور نکرد. مهدی ضیاءالدینی، دقیقا شکل تابلوهایش هست؛ ظاهری آرام و درونی سنگین. روایت‌ مردمانش را با نوک قلمو از تاریخ سینه به سینه بیرون می‌کشد، رنگ می‌زند و دوباره زنده می‌کند. در عصری که تکنولوژی، قصه‌ها را به حاشیه رانده و همه چیز را ساندویچ شده و تنها در اپیزودهای دو خطی به خورد مخاطبانش می‌دهد، و خود «تخریب کلان روایت‌ها» به تنها روایت اسطوره‌ای عصر ما بدل شده است، جسارت می‌خواهد که مخاطب را به دنیایی کلاسیک و به دور از تلگرام و اینستاگرام و موبایل و لپ تاپش دعوت کرد. روایتگر بیت «سوارو»، زنی نه تنها از قبیله‌ عشق بلکه از قبله‌ عشق است، با گیسوانی آشفته و کلامی محزون. روایتگر قصه،‌ عاشق خویش است. سوارکاری چابک، در میان انبوه سواران به جنگ دشمن می‌رود و در آخرین دیدار از معشوق خود طلب بوسه می‌کند. اما زن، با چشمانی باز و سینه‌ای پر از غرور برایش شرط تعیین می‌کند. «تنها در صورت پیروزی در جنگ است که به کام من میرسی». سوار، دیگر هم برای وطن باید بجنگد و هم برای عشق. اکنون سوار باز آمده، شکست نخورده اما زخمی است و باز زن، آواز سر می‌دهد، ملول و نگران و پشیمان: «نه، هیچ طبیب و لقمانی بر بالینش حاضر نشود، خودم از تن خود، از عرق سینه‌ام، از گرد انگشترم برایش مرهمی درست می کنم و بر آن زخم می‌نهم». کلامی محکم، سنگین با آوازی کش‌دار. نقش‌های مهدی ضیاءالدینی، تنها روایتگر قصه‌ها نیست بلكه پلی میان اکنون و گذشته‌ دوری است که حسی غریب دامانش را گرفته و انگار میان دود و دم این همه «آوانگاردیسم» بی‌بنیان گم شده است. گویی بر روی هر تابلویش جمله‌ معروف آرتور‌ رمبو نوشته شده است: «همان‌گونه که می‌دانیم، عشق را باید از نو ابداع کرد». قامت کشیده‌ زن‌ها، سینه‌ فراغ مردها و صورت مغموم و تامل برانگیزشان، برایم یادآور سخنی از آلن بدیو بود: «عشق هردم باز آفریدن خود است؛ شعله اش را نگهدار تا پایدار بماند». در جست‌وجویی حماسی وار بر بیت‌های کردی مانند نقش‌های استاد، باید جسورانه اسبت را زین کنی؛ اگر از جنس حماسه‌ای، شال و کمر و سربند ببندی و اگر از جنس روایتگر عشق هستی، باید «که وا» و« سوخمه» و «کولینجه» را با کلاه و پولک‌های آویزانش بر تن کنی. حال آماده‌ سفر به عمق ذهن مردمان کرد هستی. تمام رنگ‌های عالم را در خورجین بگذار و هرچقدر –واژه- داری با خودت ببر؛ چرا که برای توصیف چنین عالمی ...
css.php