رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


    مهاباد Light Rain Shower
    ٧(°C)
    وزش باد ٩(mph)
    فشار ٢۵.٢۵(in)
    محدوده دید ٣.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.٢۵(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
فروردین ۱۳۹۸
ش ی د س چ پ ج
« اسفند    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
  • کد خبر : 3539
  • مشاهده : 1012 بازدید
  • س.ت » سینما
  • چاپ خبر : فیلم کوتاه ” مانگ” در سردشت تولید شد

کوتاه “مانگ” بە کارگردانی رامین محمدیار در سردشت تولید شد.

بە گزارش بینەر، ساخت فیلم کوتاه "مانگ" بە نویسندگی دلشاد خضری و  کارگردانی رامین محمدیار در سردشت پایان یافت.

کارگردان فیلم در گفتگو با بینەر گفت: "مانگ" داستان پیرمردی است که دخترش  "مانگ"، در رودخانه غرق شده و آب جسدش را با خود برده است و جسدش مفقود است، پیرمرد دچار یک بحران درونی شده است و …

محمدیار افزود: این فیلم کُردی ۷ دقیقە ای، دارای فضایی شاعرانە است کە در یکی از روستاهای توابع سردشت ساختە شدە است.

 رحیم صباغی و بهار خضری در این فیلم بە ایفای نقش می پردازند.

رامین محمدیار(کارگردان، تدوین و صدا گذاری)، دلشاد خضری (نویسندە)، محی الدین ظاهری (تهیە کنندە)،  سیاوش سلیمانپور (مدیر تولید)، جوانرو قادریان (تصویر بدار)، محمد حمزە پور (جلوه های بصری)، نگار محمدی  طراح صحنە و ریزان محمدی (منشی صحنە) از دیگر عوامل اجرایی این فیلم هستند.

رامین محمدیار متولد ۱۳۷۳ در شهرستان سردشت است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳٨۷ بە طور جدی آغاز کرد و هم اکنون  دانشجوی رشته کارگردانی دانشگاه صدا و سیما تهران است. 

فیلم کوتاه "شاید قربانی بعدی من باشم، " فیلم سینمایی"فریشتکانی بچوک"، فیلم سینمای"آوای مرز" و 

ساخت چندین فیلم کوتاه، مستند، فیلم داستانی نیمە بلند و تدین و تصویر برداری چندین مستند و فیلم کوتاه  و حضور در جشنواره های مختلف از فعالیت های او می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
810
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php