رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ١۴(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
شهریور ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
  • پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
  • کد خبر : 5488
  • مشاهده : 260 بازدید
  • تیتر 4 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : صادق موسوی از افزایش بودجه خبر داد
در نشستی با اعضای انجمن سینمای جوان مهاباد؛

صادق موسوی از افزایش بودجه خبر داد

سینما سازی وظیفه ی دولت نیست، این امر باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش بینەر روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه  مدیر عامل رئیس هیئت مدیره انجمن سینما جوان ایران، مدیر امور استان ها و مسئول اجرایی امور شهرستانها در مهاباد حضور پیدا کردند.

در نشستی که هیئت مهمان  با اعضای انجمن سینمای جوان دفتر مهاباد برگزار کردند صادق موسوی، رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوان ایران با بیان اینکه فیلم کوتاه در شرایط بهتر هنری قرار دارد و افتخارات زیادی را در این حوضه داریم، افزود: انجمن در سال ۹۶ حمایت از نهضت تولید محتوا را در نظر دارد و در نظر داریم  آموزش در دوره های جدید معطوف به تولید باشد.

وی در مورد نبود سینما در مهاباد گفت: سینما سازی وظیفه ی دولت نیست، این امر باید به بخش خصوصی واگذار شود، انجمن سینما جوان می تواند در تجهیز کردن سالن های سینما کمک کند.

او همچنین در گفتگو با خبرنگار بینەر از اختصاص و تصویب بودجه بیشتری نسبت به سال های گذشته خبر داد و فعالیت انجمن های مناطق کردنشین را شایان تقدیر دانست.

قادر مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مهاباد گفت: مهاباد دارای جوانان بااستعدادیست کە باید زمینە پیشرفت و به کارگیری آنان فراهم شود.

وی گفت: در مهاباد با کمبود زیرساخت های فرهنگی همچون نبود سالن سینما و سالن تئاتر و… روبەرو هستیم و این در حالیست کە مهاباد دارای پتانسیل های فرهنگی و هنری زیادی است.

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد نیز ضمن گفتگو در مورد استعداد ها و افتخارات جوانان این دفتر  از کمبود امکانات گلایه کرد و خواستار روابط و همکاری بیشتر با دفتر کل انجمن سینمای جوان ایران و حمایت های مادی و معنوی آنان شد.

بختیار پنجه ای رئیس انجمن هنرهای نمایشی مهاباد گفت: مهاباد هم در حوزه تئاتر و هم در حوزه سینما از امکانات کمی برخوردار است، حداقل در خواست ما این است کە بتوانیم از نظر امکانات آموزشی استقلال داشته باشیم.

وی همچنین از روند پیشرفت سینما در استان گلایە کرد و گفت: مهاباد و اورمیه نسبت به گذشته پسرفت داشتە اند، روزگاری این دو شهر قطب فیلم سازی ایران بودند.

طیبه فلکیان مدیر امور استان ها از به راه اندازی پاتوق فیلم کوتاه در مهاباد به درخواست هنرجویان خبر داد.

همچنین بیان دیدگاه و مشکلات هنرجویان و تولیدکنندگان و تقاضا از مسئولین کشوری و استانی برای رفع آن ها از حواشی این نشست بود.

حمایت از برگزاری جشنواره های منطقه ای و استانی، سینما سیار، پاتوق فیلم کوتاه و برگزاری ورک شاپ های تخصصی برای هنرجویان از محورهای مورد بحث این نشست بود.


عکس: صادق آتش

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
625
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php