رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٩(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٨(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

دومین دوره فستیوال خانگی هنرهای معاصر کارگاه ۲۶، بزودی در سنندج برگزار می شود.

به گزارش بینەر، دومین دوره فستیوال خانگی هنرهای معاصر کارگاه ۲۶، از ۷ الی ۹ تیرماه در سنندج برگزار می شود.

فستیوال در سه بخش هنرمعاصر، نگاه نو و بخش غیر حضوری برگزار می شود.

رشته های شرکت کننده در فستیوال عمدتا عبارتند از: پرفورمنس، ویدیو آرت، اینستالیشن، فتو آرت … و در بخش تجربی هم امکان حضور تمام گرایش های هنری با محوریت نگاه هنرمعاصر وجود دارد.

این فستیوال بصورت غیر علنی و غیر رسمی و با انتخاب آثار به شیوه  کیوریتوری توسط دبیران فستیوال، برگزار می شود. شیوه آشنائی برخی از هنرمندان نیز، از راه معرفی توسط هنرمندان دیگر به فستیوال بوده است. 

یکی از اهداف مهم این فستیوال، توجه به هنرمندان جوان و کمک به آنها برای تولید آثارشان میباشد به همین دلیل، بخشی از هنرمندان شرکت کننده در فستیوال را جوانانی تشکیل میدهند که با کمک هیات علمی فستیوال آثار تولید شده خود را به نمایش می گذارند.

یکی دیگر از اهداف عمده فستیوال، حمایت از هنر و هنرمندان مستقل می باشد.

تلاش بر این است که فستیوال از حیث مالی و معنوی کاملا بصورت مستقل برگذار شود و حداکثر از امکانات شخصی خود هنرمندان استفاده شود.

مکان زندگی و تولید آثار هنری هنرمندان مستقل، تبدیل به مکان ارائه اثر خواهد شد، بدین شکل که کل شهر ( سنندج) تبدیل به گالری وسیعی خواهد شد.

آثار هنری پس از مشورت با هیات علمی فستیوال، در مکان مشخصی که بعضی آثار در آنجا تولید شده اند، قرار می گیرد.

جهت رزرو کارت بازدید از فستیوال و همچنین کارت شرکت در کارگاه ها با دبیرخانه‌ی فستیوال تماس بگیرید و یا به سایت جشنواره مراجعە نمایید. ۰۹۱٨٦٦٥۳۱٦٨  و www.kargah26.com

برنامه زمان بندی فستیوال گذار: 

چهارشنبه ۷تیر: 

کارگاه: رقص معاصر، سروش کریمی 

نژاد، ساعت ۸-۱۲ صبح 

بازدیدها: 

صبح ۱۰-۱۲:۳۰ 

عصر: ۱۶-۱۹:۳۰  

۵شنبه ۸تیر: 

کارگاهها: 

۱. بدن دیوانه، یاسر خاسب، ۸-۱۱ صبح

۲. آشنائی با هنر مفهومی، بابک حقی ۸-۱۲ صبح 

بازدیدها: 

صبح ۱۰-۱۲:۳۰ 

عصر: ۱۶-۱۹:۳۰ 

پرفورمنس سروش کریمی نژاد 

جمعه ۹تیر: 

کارگاهها: 

۱. بدن دیوانه، یاسر خاسب ۸-۱۱ صبح 

۲. ویدئوآرت، شیلان برهانی، ۸-۱۱ صبح 

بازدیدها: 

صبح ۱۰-۱۲:۳۰ 

اختتامیه: ۱۶

پرفورمنس یاسر خاسب

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

به مناسبت روز جهانی تئاتر

نمایشنامه کُردی ۱۲۵ یا ۱۰۰ ساله؟

پس از برگزاری جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی به مناسبت صدمین سالروز نگارش نمایشنامه "مَمِ آلان" (Mame Alan/ Memê Alan) (١٩١٨م) توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" (1890-1958) در دانشگاه کردستان، "دکتر امید ورزنده" رئیس مرکز پژوهش کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با استناد به چند منبع همچون برگه­ ای از بروشور "نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو"، در سال ۱۸۹۳م که در آن عبارت "درام کُردی"  (The Kurdish Drama)درج شده و مقاله "جعفر سریکایا" و مطلبی از "بکر شوانی" در فیس بوک، در مطلبی کوتاه تاریخ نمایشنامه نویسی کُردی را ۲۵ سال قبل تر از زمان نگارش نمایشنامه "ممِ آلان" توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" اعلام نمودند و ۱۲۵مین سال نمایشنامه نویسی کُردی را تبریک گفتند. این شرایط چند پرسش را مطرح نمود؛ آیا برگزار کنندگان جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی چنین واقعه تاریخی را نادیده گرفته اند؟ آیا اجرای "درام کُردی" در شیکاگو می تواند سرآغاز نمایشنامه نویسی کُردی محسوب شود؟ و بالاخره نمایشنامه نویسی کُردی 125 یا 100 سال قدمت دارد؟ برای ارائه پاسخی دقیق به پرسش های مطرح شده لازم است شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره، اسناد و همچنین چند و چون نمایش اجرا شده را با حساسیت بیشتری بررسی نمود. این نوشتار سعی دارد گامی در این راستا بردارد. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عثمانی در نیمه دوم قرن ۱۹م برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در زمان حکومت "عبدالحمید دوم عثمانی" (۱۸۴۲-۱۹۱۸م) صورت گرفته است. دوران حکومت "عبدالحمید" از ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹م، دوره پرتنش امپراتوری عثمانی به دلیل جدی تر شدن مباحث تجزیه عثمانی و جنبش های ملی گرایی محسوب می شود. از اواسط قرن ۱۸م ترس اروپاییان از ترک ها و اعراب، و در واقع گسترش سرزمین های اسلامی کمتر شد و این بار آنها بودند که دست بالا را داشتند و تهدیدی برای تجزیه امپراتوری به حساب می آمدند. بسیار پیشتر از به قدرت رسیدن "عبدالحمید" سرزمین های عثمانی روی کاغذ بین فرانسه، انگلیس، آلمان و روسیه تقسیم شده بود و اولین راهکار جهت دستیابی به آن اهداف، حمایت -حتی ظاهری- از مسیحیان، یهودیان و دیگر ملت های تحت سلطه عثمانی از سوی دولت های غربی بود. از همین رو سلاطین عثمانی با ایجاد اصلاحات سیاسی و افزایش نسبی آزادی های اقلیت های مذهبی سعی داشتند از میزان نفوذ غرب بکاهند و در نیمه اول قرن ۱۹م گرایش سلاطین عثمانی به مظاهر اروپایی نمایان بود. از همین رو قرن نوزدهم، قرن اصلاحات در دوران حکومت ۶۰۰ ساله عثمانی نام گذاری شده است. تفاوت "عبدالحمید" با سلاطین پیش از خودش در قرن ۱۹م پایبندی متعصبانه به دین اسلام و احیای مجدد لقب خلیفه به جای سلطان و همچنین بهره گیری از حس اسلامگرایی اکثریت ساکنان تحت سلطه امپراتوری بود. او سرسازگاری با مسیحیت، یهودیت و در کل غرب را نداشت و تأکیدش اتکا به مبانی دین، فرهنگ و علوم اسلامی بود. همچنین مخالفت زیادی با تجدد خواهی و ظهور مظاهر غربی داشت. وی همواره به عنوان یکی از عاملان اصلی قتل عام ارامنه ...

جدیدترین خبرها

css.php