رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ١١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٨(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مهر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« شهریور    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

دومین دوره فستیوال خانگی هنرهای معاصر کارگاه ۲۶، بزودی در سنندج برگزار می شود.

به گزارش بینەر، دومین دوره فستیوال خانگی هنرهای معاصر کارگاه ۲۶، از ۷ الی ۹ تیرماه در سنندج برگزار می شود.

فستیوال در سه بخش هنرمعاصر، نگاه نو و بخش غیر حضوری برگزار می شود.

رشته های شرکت کننده در فستیوال عمدتا عبارتند از: پرفورمنس، ویدیو آرت، اینستالیشن، فتو آرت … و در بخش تجربی هم امکان حضور تمام گرایش های هنری با محوریت نگاه هنرمعاصر وجود دارد.

این فستیوال بصورت غیر علنی و غیر رسمی و با انتخاب آثار به شیوه  کیوریتوری توسط دبیران فستیوال، برگزار می شود. شیوه آشنائی برخی از هنرمندان نیز، از راه معرفی توسط هنرمندان دیگر به فستیوال بوده است. 

یکی از اهداف مهم این فستیوال، توجه به هنرمندان جوان و کمک به آنها برای تولید آثارشان میباشد به همین دلیل، بخشی از هنرمندان شرکت کننده در فستیوال را جوانانی تشکیل میدهند که با کمک هیات علمی فستیوال آثار تولید شده خود را به نمایش می گذارند.

یکی دیگر از اهداف عمده فستیوال، حمایت از هنر و هنرمندان مستقل می باشد.

تلاش بر این است که فستیوال از حیث مالی و معنوی کاملا بصورت مستقل برگذار شود و حداکثر از امکانات شخصی خود هنرمندان استفاده شود.

مکان زندگی و تولید آثار هنری هنرمندان مستقل، تبدیل به مکان ارائه اثر خواهد شد، بدین شکل که کل شهر ( سنندج) تبدیل به گالری وسیعی خواهد شد.

آثار هنری پس از مشورت با هیات علمی فستیوال، در مکان مشخصی که بعضی آثار در آنجا تولید شده اند، قرار می گیرد.

جهت رزرو کارت بازدید از فستیوال و همچنین کارت شرکت در کارگاه ها با دبیرخانه‌ی فستیوال تماس بگیرید و یا به سایت جشنواره مراجعە نمایید. ۰۹۱٨٦٦٥۳۱٦٨  و www.kargah26.com

برنامه زمان بندی فستیوال گذار: 

چهارشنبه ۷تیر: 

کارگاه: رقص معاصر، سروش کریمی 

نژاد، ساعت ۸-۱۲ صبح 

بازدیدها: 

صبح ۱۰-۱۲:۳۰ 

عصر: ۱۶-۱۹:۳۰  

۵شنبه ۸تیر: 

کارگاهها: 

۱. بدن دیوانه، یاسر خاسب، ۸-۱۱ صبح

۲. آشنائی با هنر مفهومی، بابک حقی ۸-۱۲ صبح 

بازدیدها: 

صبح ۱۰-۱۲:۳۰ 

عصر: ۱۶-۱۹:۳۰ 

پرفورمنس سروش کریمی نژاد 

جمعه ۹تیر: 

کارگاهها: 

۱. بدن دیوانه، یاسر خاسب ۸-۱۱ صبح 

۲. ویدئوآرت، شیلان برهانی، ۸-۱۱ صبح 

بازدیدها: 

صبح ۱۰-۱۲:۳۰ 

اختتامیه: ۱۶

پرفورمنس یاسر خاسب

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
654
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php