رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٣(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 4-Moderate
    رطوبت ٢۵.۶٣(in)

سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به برخی عوامل نظیر ندادن ویزای انگلستان به آهنگساز اپرای «خیام» و نبود حمایت لازم، اظهار کرد که اپرای عروسکی «خیام» برای جشنواره تئاتر فجر آماده نمی شود.

به گزارش بینەر، بهروز غریب پور درباره وضعیت تولید اپرای عروسکی «خیام» گفت: به دلیل اینکه کشور انگلستان به آقای امیر بهزاد آهنگساز اپرای عروسکی «خیام» ویزا نداد، آقای فرنوش بهزاد رهبر ارکستر که در انگلستان زندگی می کند به ایران سفر کرد و جلسات هماهنگی بین امیر بهزاد و فرنوش بهزاد برگزار شد.
وی درباره روند کار توضیح داد: قرار بر این شده که با در اختیار قرار گرفتن پارتیتورهای مربوط به بخش هایی از موسیقی این اپرا، ضبط این بخش از موسیقی توسط آقای فرنوش بهزاد در لندن انجام شود و به این منظور از ٢٧ دسامبر استودیویی برای ضبط موسیقی در لندن در نظر گرفته شده است.
غریب‌پور ادامه داد: کارگاه های عروسک، مجسمه و صحنه اپرای عروسکی «خیام» که تیم های جداگانه ای هستند در حال فعالیت هستند و کار در حال پیشرفت است.
سرپرست گروه تئاتر «آران» اظهار کرد: در اپرای عروسکی «خیام» با حضور خانم برازنده از گریم واقع گرایانه برای عروسک ها استفاده می کنیم که این گریم عروسک ها را زنده تر و جذاب تر نشان می دهد.
غریب پور یادآور شد: به دلیل مشکلاتی که برای ویزای امیر بهزاد آهنگساز اپرای عروسکی «خیام» پیش آمده، همچنین به دلیل وسعت پروژه و در عین حال مشکلات و بحران مالی موجود برای این اپرا، نمی توانیم اپرای عروسکی «خیام» را برای سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر آماده کنیم.
وی در پایان عنوان کرد: گروه های مختلف روزی ١٠ ساعت روی بخش های مختلف اپرای عروسکی «خیام» کار می کنیم زیرا حجم کار خیلی زیاد است و حمایت های مالی هم باید به موقع به پروژه تزریق شوند.

بهروز غریب پور (زاده ١٣٢٩ سنندج) نویسنده، کارگردان تئاتر و سینما و استاد نمایش عروسکی ایرانی است.
منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یک جوان ٢١ ساله و ٤ سالن سینما

بازگشایی یا بازبسته شدن سینما؟

سالها از تعطیلی سینماهای مهاباد و بوکان به مانند بسیاری از شهرهای دیگر می گذرد و در این میان به غیر از اکران پراکنده آثار برخی از فیلمسازان، به مفهوم واقعی سینما، این شهرها فاقد این نشانه ی برجسته ی فرهنگی بوده اند. با این حال بعد از اعلام چندباره ی فراخوان مزایده ای جهت واگذاری سالن سینمای ! شهرهای مهاباد، بوکان، میاندوآب و خوی در اوایل سال جاری، بالاخره و بعد از عدم استقبال معنادار،  جوانی ٢١ ساله از خوی در تاریخ ١٧ تیرماه ٩٦ به طور رسمی برنده ی این مزایده اعلام و قرار شد سالن مجتمع فرهنگی و هنری ٤ شهرها ذکر شده در قالب سینما همزمان به وی  واگذار شود. فارغ از روند برگزاری مزایده و میزان مبلغ آن در این میان چند سوال مهم تر قابل طرح است که شاید نیازمند پاسخ مناسبی برای روشن شدن موضوع باشد. سوال اول اینکه آیا مدیریت همزمان ٤ سالن سینما در ٤ شهر متفاوت برای یک جوان ٢١ ساله  به واقع امکان پذیر است؟ ممکن است در نگاه اول این جواب به ذهن متبادر شود که وی دارای توانمندی های خاصی است که ممکن است دیگران تاکنون از آن بی خبر بوده اند. اما با یک جستجوی ساده دراینترنت عکس آن اثبات می شود و اسم ایشان به غیر از یک وبلاگ معمولی و غیر مرتبط با مقوله ی سینما و یا مدیریت فرهنگی، در هیچ جایی ذکر نشده و نشانی از پیشینه و سابقه ی فرهنگی و یا مدیریتی این جوان دیده نمی شود. با این اوصاف پرسش دوم مطرح می شود که به راستی مدیران فرهنگی استان چه رویکردی نسبت به مفهوم « مدیریت سالن سینما» دارند؟ این روزها در حالی که در شهرهای بزرگ برای بوفه های سینما نیز چارچوب و مقررات خاصی در نظر گرفته شده و خود به مسئله ی مهمی در امر سینماداری تبدیل شده ، به نظر می رسد در استان آذربایجان غربی مدیریت سینما در پایین ترین حد ممکن تصور شده و چه بسا مدیریت سینما با دستفروشی لوح فشرده (DVD) فیلم در کنار خیابان هم تراز انگاشته شده است. حال فارغ از این جنبه باید از این مدیر ٢١ ساله پرسید که اصلا این سالن ها را از نزدیک دیده است؟  بنا به گفته ی برخی از شاهدان این بازدید در چند مورد رخ داده است. پس آیا این مدیر جوان اطلاع دارند برای نمونه سالن مجتمع فرهنگی و هنری مهاباد که ایشان به عنوان سالن سینما برنده ی آن شده اند هیچ استانداردی برای تبدیل شدن به سالن سینما را  ندارد؟ مشخص نیست سالنی که شرایط اولیه ی کمسیون ماده ٥ را دارا نیست چگونه قرار است میزبان مردم و علاقمندان باشد؟ اگر چه ظاهراً سالن های مجتمع فرهنگی و هنری بوکان و میاندوآب و خوی از وضع مناسب تری نسبت به سالن مهاباد برخوردار هستند ، اما آن ها نیز لزوماً چندان در وضعیت کاملا مطلوبی که به عنوان سالن سینما شایسته ی شهروندانشان باشند قرار ندارند و مشخص ...
css.php