رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٣٢(°C)
    وزش باد ١٣(mph)
    فشار ٢۵.۴٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 5-Moderate
    رطوبت ٢۵.۴٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • جمعه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
  • کد خبر : 3067
  • مشاهده : 404 بازدید
  • س.ت » موسیقی » هنر
  • چاپ خبر : لغو کنسرت «شبی با ماملی» در زادگاه «ماملی»
برای دومین بار در یک هفته؛

لغو کنسرت «شبی با ماملی» در زادگاه «ماملی»

کنسرت “شبی با ماملی” یک شب قبل از اجرا لغو شد.

به گزارش بینەر، کنسرت «شبی با ماملی»، علی رغم اطلاع رسانی قبلی و بلیط فروشی یک روز قبل از برگزاری لغو گردید.

سامان صدیقی، مدیر اجرایی این کنسرت در گفتگو با بینه­ر اظهار کرد: «روز چهارشنبه، یک روز قبل از برگزاری کنسرت به فرمانداری مهاباد مراجعه کردم که آنجا اعلام شد به دلایلی فعلا برگزاری این کنسرت امکان پذیر نیست.»

صدیقی افزود: «مسئولان دلیل مشخصی را برای لغو موقت کنسرت اعلام نکردند و این در حالی است که همه ی کارهای مربوطه انجام گرفته و مجوزهای لازم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد دریافت شده بود.»

وی همچنین به هزینه های زیاد گروه موسیقی و تبلیغاتی که تاکنون متحمل شده است اشاره کرد و گفت: «از سویی با توجه به حضور گروه موسیقی «که­ویار» از سنندج در مهاباد و هزینه های اسکان و جابجایی و از سوی دیگر با توجه اینکه یک بار دیگر نیز به دلیل تصادف یکی از اعضای گروه در هفته ی قبل مجبور به تغییر تاریخ برگزاری کنسرت شدیم، هزینه های گروه بسیار بالا رفت و در این مدت ۱۵ روزه هزینه ی زیادی نیز بابت تبلیغات شد که تمامی این مسایل وضعیت بلاتکلیفی ما را دو چندان کرده است.»

مدیر اجرایی کنسرت به ناراحتی و دلسردی اعضای گروه نیز اشاره کرد و افزود: «بعد از این اتفاقات و به ویژه خبر لغو کنسرت، اعضای گروه که در این مدت بسیار زحمت کشیده بودند، سرخورده و دلسرد شدند و جو سنگینی بین دوستان ما ایجاد شده است.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بالاخره کنسرت برگزار خواهد شد یا نه عنوان کرد: «فعلا خود ما هم نمی دانیم. هر چند گفته ی مسولان فرمانداری مبنی بر لغو کامل نبوده و بیشتر زمان برگزاری را مناسب نمی دانستند، اما با این حال و با شرایط پیش آمده باید منتظر جلسه ی روز های آینده با اعضای گروه و آقای عبدالله ماملی باشیم تا نتیجه ی نهایی حاصل شود.»

صدیقی درباره ی بلیط های فروخته شده خاطرنشان کرد: «اعتبار بلیط ها همچنان تا تعیین تکلیف برگزاری کنسرت به قوت خود باقی است و اگر کنسرت برگزار شود، علاقمندان با همان بلیط های خریداری شده می توانند در اجرای کنسرت حاضر شوند. در غیر این صورت خریداران با در دست داشتن بلیط های خود به مراکز فروش بلیط مراجعه کرده و وجه پرداختی خود را دریافت خواهند کرد.»

اگر چه لغو کنسرت در برخی از شهرهای ایران در سال های اخیر خبرساز بوده است، اما اخبار مشابه به آن در شهر مهاباد کمتر شنیده می شد. از این رو شنیدن خبر لغو کنسرت در مهاباد هنرمندان و علاقمندان موسیقی را نگران کرده است.

لازم به توضیح است پیش از این قرار بود در تاریخ 9 دی ماه سالجاری، کنسرت شبی با ماملی توسط گروه «که­ویار» سنندج و با خوانندگی «عبدالله ماملی» در تالار وحدت مهاباد برگزار گردد.

 

* عکس تزیینی است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php