رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٠(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر : 1154
  • مشاهده : 310 بازدید
  • س.ت » سینما
  • چاپ خبر : حضور فیلم کوتاه «آینه‌های پریده‌ رنگ» در جشنواره های جهانی

فیلم کوتاه «آینه‌های پریده‌رنگ» به کارگردانی سالم صلواتی در ایتالیا، فرانسه و امریکا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری هنری بینه‌ر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «آینه‌های پریده‌ رنگ» به کارگردانی سالم صلواتی و از تولیدات انجمن سینمای جوان سنندج قرار است در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «Fan Boy» امریکا، هفتمین دوره ی جشنواره‌ «یک کشور، یک فیلم» در فرانسه و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «Visioni Corte» ایتالیا به رقابت بپردازد. پخش جهانی این فیلم را شرکت ستاک فیلم به سرپرستی ستار چمنی گل و ویدا صالحی بر عهده دارد.

«آینه‌های پریده‌ رنگ» که داستان زنی را بازگو می کند که در دو راهی تصمیم برای مادر شدن قرار گرفته است، در جشنواره بین المللی فیلم «Visioni Corte» که از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ جولای برابر با ۲۱ تا ۲۷ تیر برگزار خواهد شد با فیلم هایی از ایتالیا، امریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، بوسنی و کانادا به رقابت خواهد پرداخت.

این فیلم همچنین در جشنواره «یک کشور، یک فیلم» که از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ جولای برابر با ۸ تا ۱۰ مرداد است که در شهر آپشای فرانسه برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

جشنواره بین المللی فیلم «Fan Boy» از تاریخ ۱۵ تا ۲۶ آگوست برابر با اواخر مرداد در ایالت میشیگان آمریکا برگزار می شود و فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه آن برای کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری به رقابت می‌پردازند.
شایان ذکر است این فیلم نخستین حضور بین المللی خود را در چهل و چهارمین جشنواره ملل اتریش که اردیبهشت ماه سال جاری در شهر لیزینگ اتریش برگزار شد، تجربه کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php