رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ١٢(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر : 1136
  • مشاهده : 271 بازدید
  • س.ت » عکاسی
  • چاپ خبر : نمایشگاه موبایل گرافی در نگارخانه مریوان برپا شد

نمایشگاه موبایل گرافی های سامان عبدیانی و علی بهرامی در نگارخانه مریوان با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و معضلات فرهنگی یک شهر بر پا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنری بینه‌ر در مریوان، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ نمایشگاه موبایل گرافی های سامان عبدیانی و علی بهرامی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی و شهرداری مریوان در نگارخانه این شهر برپا شد.

در این نمایشگاه که با عنوان "نصب هرگونه آگهی، پیگرد قانونی دارد" برپا شده است، ۳۰ عکس در ابعاد ۲۰×20 به نمایش گذاشته شده است.

سامان عبدیانی در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار بینه‌ر گفت: تمامی عکس ها توسط دوربین موبایل گرفته شده و با نرم افزارهای ابتدایی موجود در موبایل روتوش شده است. افکت های یک عکس خوب را میتوان در آن دید، در واقع پیام نمایشگاه به عکاسان ثبت کردن عکس با اصول و مبانی حساب شده است که این نیز جای سخن دارد و پیام نمایشگاه به مردم مراقبت از محیط زیست و به وجود آوردن فضای بصری مناسب در شهر است.

عبدیانی در ادامه افزود: این نمایشگاه روندی اعتراضی به معضلات فرهنگی یک شهر دارد که در قالب عکس های انتزاعی بر پایه اصول و پایه های هنر تجسمی درگیر است. با برجسته سازی بافت و جنس درخت و دیوارهای شهر بخشی از تاثیر انسان و همچنین شیوه به کاربردن درخت و کاربرد درخت در زندگی مردم به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۵ خرداد ماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه مریوان پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

به مناسبت روز جهانی تئاتر

نمایشنامه کُردی ۱۲۵ یا ۱۰۰ ساله؟

پس از برگزاری جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی به مناسبت صدمین سالروز نگارش نمایشنامه "مَمِ آلان" (Mame Alan/ Memê Alan) (١٩١٨م) توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" (1890-1958) در دانشگاه کردستان، "دکتر امید ورزنده" رئیس مرکز پژوهش کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با استناد به چند منبع همچون برگه­ ای از بروشور "نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو"، در سال ۱۸۹۳م که در آن عبارت "درام کُردی"  (The Kurdish Drama)درج شده و مقاله "جعفر سریکایا" و مطلبی از "بکر شوانی" در فیس بوک، در مطلبی کوتاه تاریخ نمایشنامه نویسی کُردی را ۲۵ سال قبل تر از زمان نگارش نمایشنامه "ممِ آلان" توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" اعلام نمودند و ۱۲۵مین سال نمایشنامه نویسی کُردی را تبریک گفتند. این شرایط چند پرسش را مطرح نمود؛ آیا برگزار کنندگان جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی چنین واقعه تاریخی را نادیده گرفته اند؟ آیا اجرای "درام کُردی" در شیکاگو می تواند سرآغاز نمایشنامه نویسی کُردی محسوب شود؟ و بالاخره نمایشنامه نویسی کُردی 125 یا 100 سال قدمت دارد؟ برای ارائه پاسخی دقیق به پرسش های مطرح شده لازم است شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره، اسناد و همچنین چند و چون نمایش اجرا شده را با حساسیت بیشتری بررسی نمود. این نوشتار سعی دارد گامی در این راستا بردارد. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عثمانی در نیمه دوم قرن ۱۹م برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در زمان حکومت "عبدالحمید دوم عثمانی" (۱۸۴۲-۱۹۱۸م) صورت گرفته است. دوران حکومت "عبدالحمید" از ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹م، دوره پرتنش امپراتوری عثمانی به دلیل جدی تر شدن مباحث تجزیه عثمانی و جنبش های ملی گرایی محسوب می شود. از اواسط قرن ۱۸م ترس اروپاییان از ترک ها و اعراب، و در واقع گسترش سرزمین های اسلامی کمتر شد و این بار آنها بودند که دست بالا را داشتند و تهدیدی برای تجزیه امپراتوری به حساب می آمدند. بسیار پیشتر از به قدرت رسیدن "عبدالحمید" سرزمین های عثمانی روی کاغذ بین فرانسه، انگلیس، آلمان و روسیه تقسیم شده بود و اولین راهکار جهت دستیابی به آن اهداف، حمایت -حتی ظاهری- از مسیحیان، یهودیان و دیگر ملت های تحت سلطه عثمانی از سوی دولت های غربی بود. از همین رو سلاطین عثمانی با ایجاد اصلاحات سیاسی و افزایش نسبی آزادی های اقلیت های مذهبی سعی داشتند از میزان نفوذ غرب بکاهند و در نیمه اول قرن ۱۹م گرایش سلاطین عثمانی به مظاهر اروپایی نمایان بود. از همین رو قرن نوزدهم، قرن اصلاحات در دوران حکومت ۶۰۰ ساله عثمانی نام گذاری شده است. تفاوت "عبدالحمید" با سلاطین پیش از خودش در قرن ۱۹م پایبندی متعصبانه به دین اسلام و احیای مجدد لقب خلیفه به جای سلطان و همچنین بهره گیری از حس اسلامگرایی اکثریت ساکنان تحت سلطه امپراتوری بود. او سرسازگاری با مسیحیت، یهودیت و در کل غرب را نداشت و تأکیدش اتکا به مبانی دین، فرهنگ و علوم اسلامی بود. همچنین مخالفت زیادی با تجدد خواهی و ظهور مظاهر غربی داشت. وی همواره به عنوان یکی از عاملان اصلی قتل عام ارامنه ...

جدیدترین خبرها

css.php