رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٣٢(°C)
    وزش باد ١٣(mph)
    فشار ٢۵.۴٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 5-Moderate
    رطوبت ٢۵.۴٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
  • کد خبر : 1116
  • مشاهده : 310 بازدید
  • س.ت » عکاسی
  • چاپ خبر : نمایشگاه عکس محیط زیست در بیجار برپا شد

نمایشگاه عکس آثار “جمشید فرجوند فردا” با محوریت محیط زیست و آثار تاریخی دیارگروس به مناسبت هفته محیط زیست شامگاه شنبه در نگارخانه دفتر حوزه هنری بیجار برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری هنری بینه‌ر به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه ۳۰ اثر برگزیده از آثار جمشید فرجوند فردا با محوریت آشنایی با جلوه های زیبا و منحصر بفرد طبیعت و آثار تاریخی شهرستان بیجار در معرض دید دوستداران محیط زیست و تاریخ کهن گروس به نمایش گذاشته شده است.
مسئول روابط عمومی حوزه هنری بیجار در این ارتباط گفت: محور و نگاه دوربین هنرمندانه و خلاقانه استاد جمشید فرجوند فردا محیط زیست و آثار تاریخی دیار کهن گروس است که تعداد زیادی از این آثار تاکنون در هیچ نمایشگاه و عرصه دیگری در این سطح و تعداد در معرض نمایش قرار داده نشده است.
جمشید فرجوند فردا نیز در مورد این نمایشگاه گفت: تعدادی از این آثار برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و برخی از آنها نیز جزو مجموعه آثار و عکس های بسیار نادر طبیعی شهرستان بیجار هستند که تاکنون فقط در رقابت ها و جشنواره های کشوری و استانی عرضه شده اند.
او گفت: علاقه مندان به تهیه آثار این نمایشگاه می توانند اقدام به خریداری آثار مورد علاقه خود کنند.
این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از ۲۲ خرداد در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php