رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢۵(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۴۴(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۴۴(in)
  • چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر : 1400
  • مشاهده : 219 بازدید
  • س.ت » موسیقی
  • چاپ خبر : کامکارها در همدان کنسرت می دهند

به گزارش پایگاه خبری هنری بینه ر گروه کامکار ۲۵ تیر ماه در همدان کنسرت می دهند.. گروه کامکار روز جمعه ۲۵ تیر ماه در دو سانس جدا در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا واقع در بلوار مفتح همدان کنسرت برگزار می کنند. سانس اول از ساعت ۱۸ الی ۲۰ و سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ الی […]

به گزارش پایگاه خبری هنری بینه ر گروه کامکار ۲۵ تیر ماه در همدان کنسرت می دهند..

گروه کامکار روز جمعه ۲۵ تیر ماه در دو سانس جدا در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا واقع در بلوار مفتح همدان کنسرت برگزار می کنند.

سانس اول از ساعت ۱۸ الی ۲۰ و سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ توسط گروه کامکار اجرا خواهد شد.

در قسمت اول که فارسی می باشد:

در طرب هوای تو شعر از مولانا توسط اردشیر  اردشیر کامکار، غم هجران شعر از حافظ توسط پشنگ کامکار، حجاب چهره جان شعر از حافظ توسط هوشنگ کامکار، منظومه مولانا شعر از مولانا توسط هوشنگ کامکار به اجرا در خواهد آمد.

همچنین  قسمت دوم  به اجرای موسیقی کردی اختصاص دارد:هه ناسەی سەرد شعر از مهدی حجت السادات،مقام شعر از نالی، لانکوله فولکلور، هنارهنار  فولکلور، شمامه خال خال فولکلور، ریم به رده به برم فولکلور، سودای عشق فولکلور،دهوری لاره که می فولکلور توسط گروه کامکار اجرا می شود.

هوشنگ کامکار "مدیر هنرى"، بیژن کامکار "خواننده، دف، رباب، پشنگ کامکار"سنتور"، ارژنگ کامکار "تمبک"،ارسلان کامکار "خواننده، عود "،اردشیرکامکار  "کمانچه"، اردوان کامکار "سنتور"، هانا کامکار "خواننده،؛دف" ، صبا کامکار "خواننده" نیریز کامکار "تار"، سهراب کامکار "سازهاى کوبه اى" ، کامران احمدى "دف" در این شب به هنرنمایی می پردازند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یادداشتی بر حاشیه‌ نمایشگاه مهدی ضیاءالدینی، نقاش کُرد

روایت‌های عشق

لازم نیست از تکنیک‌های نقاشی چیزی بلد باشید، یا سال‌ها در مورد تاریخ هنر مطالعه کرده باشید، تنها کافی است «کُرد» باشید تا تابلوهای«مهدی ضیاءالدینی» بر افسانه‌های کردی، تو را به عمق تاریخ شفاهی کردستان ببرد. افسانه‌هایي که از دو گفتمان بنیادی - عشق و تراژدی- سخن می‌گوید. در همان قدم‌های ابتدایی نمایشگاه، دیگر به طور کل سخن دوست محققم باورم شد: «بیت‌های کردی الهیات کلاسیک کردها هستند». نمی‌توان تابلوی «سوارو» یا «شور محمود و مرزینگان» را دید و در ذهن خود سفر جانکاه عشق را مرور نکرد. مهدی ضیاءالدینی، دقیقا شکل تابلوهایش هست؛ ظاهری آرام و درونی سنگین. روایت‌ مردمانش را با نوک قلمو از تاریخ سینه به سینه بیرون می‌کشد، رنگ می‌زند و دوباره زنده می‌کند. در عصری که تکنولوژی، قصه‌ها را به حاشیه رانده و همه چیز را ساندویچ شده و تنها در اپیزودهای دو خطی به خورد مخاطبانش می‌دهد، و خود «تخریب کلان روایت‌ها» به تنها روایت اسطوره‌ای عصر ما بدل شده است، جسارت می‌خواهد که مخاطب را به دنیایی کلاسیک و به دور از تلگرام و اینستاگرام و موبایل و لپ تاپش دعوت کرد. روایتگر بیت «سوارو»، زنی نه تنها از قبیله‌ عشق بلکه از قبله‌ عشق است، با گیسوانی آشفته و کلامی محزون. روایتگر قصه،‌ عاشق خویش است. سوارکاری چابک، در میان انبوه سواران به جنگ دشمن می‌رود و در آخرین دیدار از معشوق خود طلب بوسه می‌کند. اما زن، با چشمانی باز و سینه‌ای پر از غرور برایش شرط تعیین می‌کند. «تنها در صورت پیروزی در جنگ است که به کام من میرسی». سوار، دیگر هم برای وطن باید بجنگد و هم برای عشق. اکنون سوار باز آمده، شکست نخورده اما زخمی است و باز زن، آواز سر می‌دهد، ملول و نگران و پشیمان: «نه، هیچ طبیب و لقمانی بر بالینش حاضر نشود، خودم از تن خود، از عرق سینه‌ام، از گرد انگشترم برایش مرهمی درست می کنم و بر آن زخم می‌نهم». کلامی محکم، سنگین با آوازی کش‌دار. نقش‌های مهدی ضیاءالدینی، تنها روایتگر قصه‌ها نیست بلكه پلی میان اکنون و گذشته‌ دوری است که حسی غریب دامانش را گرفته و انگار میان دود و دم این همه «آوانگاردیسم» بی‌بنیان گم شده است. گویی بر روی هر تابلویش جمله‌ معروف آرتور‌ رمبو نوشته شده است: «همان‌گونه که می‌دانیم، عشق را باید از نو ابداع کرد». قامت کشیده‌ زن‌ها، سینه‌ فراغ مردها و صورت مغموم و تامل برانگیزشان، برایم یادآور سخنی از آلن بدیو بود: «عشق هردم باز آفریدن خود است؛ شعله اش را نگهدار تا پایدار بماند». در جست‌وجویی حماسی وار بر بیت‌های کردی مانند نقش‌های استاد، باید جسورانه اسبت را زین کنی؛ اگر از جنس حماسه‌ای، شال و کمر و سربند ببندی و اگر از جنس روایتگر عشق هستی، باید «که وا» و« سوخمه» و «کولینجه» را با کلاه و پولک‌های آویزانش بر تن کنی. حال آماده‌ سفر به عمق ذهن مردمان کرد هستی. تمام رنگ‌های عالم را در خورجین بگذار و هرچقدر –واژه- داری با خودت ببر؛ چرا که برای توصیف چنین عالمی ...
css.php