رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٧(in)
    محدوده دید ٧.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۵.۵٧(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اردیبهشت ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
  • کد خبر : 1400
  • مشاهده : 284 بازدید
  • س.ت » موسیقی
  • چاپ خبر : کامکارها در همدان کنسرت می دهند

به گزارش پایگاه خبری هنری بینه ر گروه کامکار ۲۵ تیر ماه در همدان کنسرت می دهند.. گروه کامکار روز جمعه ۲۵ تیر ماه در دو سانس جدا در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا واقع در بلوار مفتح همدان کنسرت برگزار می کنند. سانس اول از ساعت ۱۸ الی ۲۰ و سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ الی […]

به گزارش پایگاه خبری هنری بینه ر گروه کامکار ۲۵ تیر ماه در همدان کنسرت می دهند..

گروه کامکار روز جمعه ۲۵ تیر ماه در دو سانس جدا در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا واقع در بلوار مفتح همدان کنسرت برگزار می کنند.

سانس اول از ساعت ۱۸ الی ۲۰ و سانس دوم ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ توسط گروه کامکار اجرا خواهد شد.

در قسمت اول که فارسی می باشد:

در طرب هوای تو شعر از مولانا توسط اردشیر  اردشیر کامکار، غم هجران شعر از حافظ توسط پشنگ کامکار، حجاب چهره جان شعر از حافظ توسط هوشنگ کامکار، منظومه مولانا شعر از مولانا توسط هوشنگ کامکار به اجرا در خواهد آمد.

همچنین  قسمت دوم  به اجرای موسیقی کردی اختصاص دارد:هه ناسەی سەرد شعر از مهدی حجت السادات،مقام شعر از نالی، لانکوله فولکلور، هنارهنار  فولکلور، شمامه خال خال فولکلور، ریم به رده به برم فولکلور، سودای عشق فولکلور،دهوری لاره که می فولکلور توسط گروه کامکار اجرا می شود.

هوشنگ کامکار "مدیر هنرى"، بیژن کامکار "خواننده، دف، رباب، پشنگ کامکار"سنتور"، ارژنگ کامکار "تمبک"،ارسلان کامکار "خواننده، عود "،اردشیرکامکار  "کمانچه"، اردوان کامکار "سنتور"، هانا کامکار "خواننده،؛دف" ، صبا کامکار "خواننده" نیریز کامکار "تار"، سهراب کامکار "سازهاى کوبه اى" ، کامران احمدى "دف" در این شب به هنرنمایی می پردازند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

به مناسبت روز جهانی تئاتر

نمایشنامه کُردی ۱۲۵ یا ۱۰۰ ساله؟

پس از برگزاری جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی به مناسبت صدمین سالروز نگارش نمایشنامه "مَمِ آلان" (Mame Alan/ Memê Alan) (١٩١٨م) توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" (1890-1958) در دانشگاه کردستان، "دکتر امید ورزنده" رئیس مرکز پژوهش کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، با استناد به چند منبع همچون برگه­ ای از بروشور "نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو"، در سال ۱۸۹۳م که در آن عبارت "درام کُردی"  (The Kurdish Drama)درج شده و مقاله "جعفر سریکایا" و مطلبی از "بکر شوانی" در فیس بوک، در مطلبی کوتاه تاریخ نمایشنامه نویسی کُردی را ۲۵ سال قبل تر از زمان نگارش نمایشنامه "ممِ آلان" توسط "عبدالرحیم رحمی حکاری" اعلام نمودند و ۱۲۵مین سال نمایشنامه نویسی کُردی را تبریک گفتند. این شرایط چند پرسش را مطرح نمود؛ آیا برگزار کنندگان جشن صدمین سال نمایشنامه نویسی کُردی چنین واقعه تاریخی را نادیده گرفته اند؟ آیا اجرای "درام کُردی" در شیکاگو می تواند سرآغاز نمایشنامه نویسی کُردی محسوب شود؟ و بالاخره نمایشنامه نویسی کُردی 125 یا 100 سال قدمت دارد؟ برای ارائه پاسخی دقیق به پرسش های مطرح شده لازم است شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوره، اسناد و همچنین چند و چون نمایش اجرا شده را با حساسیت بیشتری بررسی نمود. این نوشتار سعی دارد گامی در این راستا بردارد. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عثمانی در نیمه دوم قرن ۱۹م برگزاری نمایشگاه جهانی شیکاگو در زمان حکومت "عبدالحمید دوم عثمانی" (۱۸۴۲-۱۹۱۸م) صورت گرفته است. دوران حکومت "عبدالحمید" از ۱۸۷۶ تا ۱۹۰۹م، دوره پرتنش امپراتوری عثمانی به دلیل جدی تر شدن مباحث تجزیه عثمانی و جنبش های ملی گرایی محسوب می شود. از اواسط قرن ۱۸م ترس اروپاییان از ترک ها و اعراب، و در واقع گسترش سرزمین های اسلامی کمتر شد و این بار آنها بودند که دست بالا را داشتند و تهدیدی برای تجزیه امپراتوری به حساب می آمدند. بسیار پیشتر از به قدرت رسیدن "عبدالحمید" سرزمین های عثمانی روی کاغذ بین فرانسه، انگلیس، آلمان و روسیه تقسیم شده بود و اولین راهکار جهت دستیابی به آن اهداف، حمایت -حتی ظاهری- از مسیحیان، یهودیان و دیگر ملت های تحت سلطه عثمانی از سوی دولت های غربی بود. از همین رو سلاطین عثمانی با ایجاد اصلاحات سیاسی و افزایش نسبی آزادی های اقلیت های مذهبی سعی داشتند از میزان نفوذ غرب بکاهند و در نیمه اول قرن ۱۹م گرایش سلاطین عثمانی به مظاهر اروپایی نمایان بود. از همین رو قرن نوزدهم، قرن اصلاحات در دوران حکومت ۶۰۰ ساله عثمانی نام گذاری شده است. تفاوت "عبدالحمید" با سلاطین پیش از خودش در قرن ۱۹م پایبندی متعصبانه به دین اسلام و احیای مجدد لقب خلیفه به جای سلطان و همچنین بهره گیری از حس اسلامگرایی اکثریت ساکنان تحت سلطه امپراتوری بود. او سرسازگاری با مسیحیت، یهودیت و در کل غرب را نداشت و تأکیدش اتکا به مبانی دین، فرهنگ و علوم اسلامی بود. همچنین مخالفت زیادی با تجدد خواهی و ظهور مظاهر غربی داشت. وی همواره به عنوان یکی از عاملان اصلی قتل عام ارامنه ...

جدیدترین خبرها

css.php