رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٢٠(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵٣(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵٣(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر : 1654
  • مشاهده : 368 بازدید
  • خوشنویسی » س.ت
  • چاپ خبر : نمایشگاه خوشنویسی “ئاوەنگی ئەوین” در مهاباد برپا می شود

به گزارش پایگاه خبری هنری بینەر نمایشگاه خوشنویسی آزاد محمودی، "ئاوەنگی ئەوین"  شنبه ۲۳ مرداد ماه در مهاباد برپا می شود. آزاد محمودی در گفتگو با خبرنگار بینەر گفت: در این نمایشگاه ۱۰۲ اثر که طی دو سال به وسیله قلم نی، با خط نستعلیق و شکسته نستعلیق نوشته شده است به نمایش گذاشته می […]

به گزارش پایگاه خبری هنری بینەر نمایشگاه خوشنویسی آزاد محمودی، "ئاوەنگی ئەوین"  شنبه ۲۳ مرداد ماه در مهاباد برپا می شود.
آزاد محمودی در گفتگو با خبرنگار بینەر گفت: در این نمایشگاه ۱۰۲ اثر که طی دو سال به وسیله قلم نی، با خط نستعلیق و شکسته نستعلیق نوشته شده است به نمایش گذاشته می شود. در این نمایشگاه اشعار ناب کردی و فارسی و تعدادی از اشعار بنده خطاطی شده است.
محمودی افزود: اهمیت برپایی این نمایشگاه در تحرک و پویایی جامعه و ارتباط فکری هر هنرمند با جامعه است.
او گفت: همزمان در روز برپایی این نمایشگاە، همایش تخصصی محمد رضا کلهر در سالن آمفی تئاتر وحدت شهرداری برگزار می شود. میرزای کلهر، برترین خوشنویس تاریخ هنر ایران قلم داد می شود؛ معرفی این شخصیت بزرگ و روشن کردن ذهن جامعه در ابعاد هنرخوشنویسی  و شخصیت او به عنوان یکی از ریشه های هویتی جامعه از اهداف این همایش است.
وی ادامه داد: این همایش با حضور هنرمندانی از استان  های تهران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، ایلام، آذربایجان غربی و… ساعت ۱۷  در سالن آمفی تئاتر وحدت شهرداری مهاباد شروع می شود.
این مراسمات با حمایت فرمانداری، شورای شهر و شهرداری، موزه هیمن، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن خوشنویسان مهاباد، همکاری انجمن سینمای جوان مهاباد، استادان عرصه موسیقی و مدیریت اجرایی عزیز یوسفی برگزار می گردد
نمایشگاه خوشنویسی آزاد محمودی "ئاوەنگی ئەوین"  از شنبه ۲۳ مرداد ماه سالجاری همه روزه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در تالار وحدت مهاباد پذیرای علاقه مندان می باشد

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...
css.php