رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ١٢(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مهر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« شهریور    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
  • دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر : 1591
  • مشاهده : 445 بازدید
  • س.ت » گرافیک
  • چاپ خبر : افتتاح نمایشگاه پوسترهای لهستان در کرمانشاه

پوسترهای لهستان هم‌زمان با دهمین سالگرد تاسیس انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه در نگارخانه‌ی میرزا رضا کلهر افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری هنری بینەر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نمایشگاه پوسترهای لهستان هم‌زمان با دهمین سالگرد تاسیس انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه، شنبە ۹ مردادماه  در نگارخانه‌ی میرزا رضا کلهر افتتاح  شد.

بر پایه این گزارش؛ این نمایشگاه میزبان رادوسلاو زادوفسکی، کاردار فرهنگی سفارت لهستان در ایران و پریسا تشکری، طراح گرافیک و یکی از برنامه‌ریزان این نمایشگاه بود. نمایشگاه پوسترهای لهستان شامل پوسترهایی از طراحان گرافیک معاصر لهستان می‌باشد که از صبح روز ۱۰ مرداد آماده‌ بازدید عموم است. دهم مردادماه روز تاسیس انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه است که به روز گرافیک کرمانشاه شناخته می‌شود و انجمن هرساله با دعوت از اساتید برجسته‌‌ی کشور و برگزاری جشنواره‌های سراسری، کارگاه‌های تخصصی و نمایشگاه‌های متفاوت، این روز را گرامی می‌دارد.

هماهنگی‌های به عمل آمده با سفارت لهستان، علاوه بر مجموعه پوسترها، آثار ویدئو آرت استودیو نویکی که یکی از استودیوهای پیشتاز در لهستان به شمار می‌رود نیز، هم‌زمان با این نمایشگاه به مدت یک هفته در نگارخانه‌ی‌ میرزا رضا کلهر به نمایش عموم در می‌آید.

پروژه‌ی «هفته‌ی طراحی گرافیک لهستان در تهران» پیش از این با حمایت سفارت لهستان، در موزه‌ی‌ هنرهای معاصر تهران و بنیاد لاجوردی، با تلاش‌های پریسا تشکری و رنه واوژگویچ طراح و نمایشگاه‌گردان لهستانی در اردیبهشت ۱۳۹۵برگزار شده بود که روزرنگ نیز یکی از حامیان این پروژه بود. احمری افزود: «این پروژه پوسترهایی متفاوت از آنچه تا کنون از طراحی گرافیک لهستان در ذهن همگان نقش بسته در معرض دید مخاطبین قرار می‌دهد و استاد لکس دروینسکی، گِژگُاژ لاشوک، اولا نیپسویی و همچنین مارچین نویکی و کاشا نِستروویچ از استودیوی نوویکی طراحان دعوت شده به این رویداد هستند.» نمایشگاه پوسترهای جدید لهستانی، توسط رادوسلاو زادوفسکی، کاردار فرهنگی سفارت لهستان در ایران، افتتاح ‌شد و ایشان به همراه پریسا تشکری در روز دهم مرداد نشستی با حضور طراحان گرافیک کرمانشاه برگزار کردند. گل فروشی تورج و شیرینى فروشی تابان ٢ از حامیان دیگر این برنامه در کرمانشاه هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
656
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php