رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶
  • الإثنين ۳ رمضان ۱۴۳۸
  • 2017 Monday 29 May
    مهاباد لطیف
    ٢٩(°C)
    وزش باد ١١(mph)
    فشار ٢۵.۶٢(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 11-Extreme
    رطوبت ٢۵.۶٢(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
خرداد ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
  • جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر : 3062
  • مشاهده : 133 بازدید
  • س.ت » موسیقی
  • چاپ خبر : فراخوان اولین دوره‌ی «جشنواره‌ی موسیقی صبا»

به گزارش بینەر، اولین دوره ی جشنواره ی موسیقی دانشجویی صبا که به همت دانشجویان دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر از امسال برگزار می شود، فراخوان داد. جشنواره شامل دو بخش «رقابتی» و «غیررقابتی» است و بخش رقابتی آن در ۵ محور زیر برگزار می‌شود: «اجرای موسیقی ایرانی» «اجرای موسیقی کلاسیک (موسیقی آکادمیک غرب)» «آهنگ‌سازی» «پژوهش […]

به گزارش بینەر، اولین دوره ی جشنواره ی موسیقی دانشجویی صبا که به همت دانشجویان دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر از امسال برگزار می شود، فراخوان داد.

جشنواره شامل دو بخش «رقابتی» و «غیررقابتی» است و بخش رقابتی آن در ۵ محور زیر برگزار می‌شود:

  1. «اجرای موسیقی ایرانی»
  2. «اجرای موسیقی کلاسیک (موسیقی آکادمیک غرب)»
  3. «آهنگ‌سازی»
  4. «پژوهش موسیقی»
  5. «بین‌رشته‌ای»

۱٫ اجرای موسیقی ایرانی

نخستين دوره‌ی «جشنوارۀ موسيقیِ صبا» در بخش ايرانی با تمركز بر گروه‌نوازی فعاليتِ خود را آغاز خواهد کرد.

شرايط كلی:
– گروه‌ها بايد از ٥ تا ۱۲ عضو داشته باشند.
– سرپرستِ آنسامبل باید دانشجو بوده و این امر مستلزم ارائه‌ی گواهیِ اشتغال‌به‌تحصیلِ معتبر از دانشگاهِ مربوطه به دبیرخانه‌ی جشنواره است.
– سنِ اعضای آنسامبل نباید از ۳۰ سال بیشتر باشد.
– شرکت‌کنندگان از سازهای رايج در موسيقیِ شهریِ ايرانی در گروه استفاده کنند.
– زمان مجازِ اجرای برنامه ١٠ تا ١٥ دقيقه است.
– گروه‌ها حداقل ٢ قطعه و حداكثر ٣ قطعه را در برنامه‌ی خود بگنجانند.
– قطعات از نظرِ بافتاری حداقل دو صدايی باشند.
– پارتیتورِ قطعات به جشنواره ارسال شود.
– قطعات شرايط زير را دارا باشد: (لازم به ذكر است که قطعه‌ی سوم اختیاری است.)

قطعه‌ی شماره‌ی ١:
انتخاب از فهرستِ آهنگسازانِ زیر:
حسين عليزاده، پرويز مشكاتيان، حميد متبسم، فرامرز پايور، حسين دهلوي، شريف لطفی، محمدعلی كيانی‌نژاد، مجيد درخشانی، امير اسلامی و اعضای گروه كامكارها.
* دبيرخانه‌ی جشنواره پارتيتورِ بعضی از آثارِ آهنگ‌سازانِ يادشده را بر روی سايت جشنواره در اختيار متقاضيان قرار خواهد داد.

قطعه‌ی شماره‌ی ۲:
شرکت‌کنندگان باید یکی از آثار را آهنگ‌سازی یا تنظیم کرده؛ جشنواره می‌کوشد تا تواناییِ آهنگ‌سازیِ گروه‌ها را نیز محک بزند.
– پارتيتورِ اثر به‌صورتِ کامل بايد برای جشنواره ارسال شود.
* تنظيم: محدوديتی براي انتخابِ ملودی وجود ندارد.
* آثار می‌توانند باکلام باشند، اما جشنواره ضرورت یا امتیازِ خاصی برای آن محاسبه نمی‌کند.

 مرحله‌ی اولیه: تا پایانِ مدت‌زمان فراخوان (۱۵ بهمن ۱۳۹۵)

شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام می‌بایست به سایتِ جشنواره (sabamusicfestival.ir) مراجعه نمایند و علاوه‌بر تکمیلِ فرم‌های ثبت‌نام یک نمونه‌ی تصویری از گروه آپلود کنند.
نمونه‌ی تصویری باید دارای شرایط زیر باشد:
– اجرای دو قطعه‌ی اول یادشده باشد.
– با همان زاویه‌ای از نوازندگان فیلم‌برداری شود که بر روی صحنه‌ی اجرا دیده خواهند شد.
– فیلم نباید بریده (cut) شده باشد.
– فیلم باید واجدِ یکی از فرمت‌های (avi, flv, mp4, wma, mpeg) باشد.

 مرحله‌ی نهایی: در تاریخ‌های ۳ الی ۶ اسفند ۹۵

– پذیرفته‌شدگان در مرحله‌ی اولیه درطول جشنواره به اجرای کل رپرتوار خواسته‌شده می‌پردازند.

هیئت داوران بخش اجرای موسیقی ایرانی (به ترتیب الفبا): احسان ذبیحی‌فر، ارژنگ سیفی‌زاده، اردشیرکامکار.

 جوایز:

  1. مقام اول: مبلغ نقدی ۲ میلیون تومان، تندیس جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  2. مقام دوم: مبلغ نقدی ۱ میلیون تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  3. مقام سوم: مبلغ نقدی ۵۰۰ هزار تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا» 

۲٫ اجرای موسیقی کلاسیک

– ماده‌ی رقابتی اجرای موسیقی کلاسیک در دو مرحله و درقالبِ «هم‌نوازی» برگزار می‌شود.
– سرپرستِ آنسامبل باید دانشجو بوده و این امر مستلزم ارائه‌ی گواهیِ اشتغال‌به‌تحصیلِ معتبر از دانشگاهِ مربوطه به دبیرخانه‌ی جشنواره است.
– سنِ اعضای آنسامبل نباید از ۳۰ سال بیشتر باشد.

 مرحله‌ی اولیه: تا پایانِ مدت‌زمان فراخوان (۱۵ بهمن ۹۵)

شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام می‌بایست به سایتِ جشنواره (sabamusicfestival.ir) مراجعه نمایند و علاوه‌بر تکمیلِ فرم‌های ثبت‌نام یک نمونه‌ی تصویری از گروه آپلود کنند.

نمونه‌ی تصویری باید دارای شرایط زیر باشد:
– اجرای یک موومان یا قسمتی از یک موومان به‌طولِ ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از رپرتوارِ مرحله‌ی نهایی باشد.
– با همان زاویه‌ای از نوازندگان فیلم‌برداری شود که بر روی صحنه‌ی اجرا دیده خواهند شد.
– فیلم نباید بریده (cut) شده باشد.
– فیلم باید واجدِ یکی از فرمت‌های (avi, flv, mp4, wma, mpeg) باشد.

 مرحله‌ی نهایی: در تاریخ‌های ۳ الی ۶ اسفند ۹۵

– پذیرفته‌شدگان در مرحله‌ی اولیه درطول جشنواره به اجرا می‌پردازند.
– رپرتوارِ اجرایی: یک قطعه‌ی کاملِ غیرِتنظیمی (اوریجینال) چاپ‌شده برای آنسامبلِ کلاسیک تریو، کوارتت و کویینتت به‌طولِ ۱۰ الی ۲۰ دقیقه.
– امکانات صحنه: پیانو

هیئت داوران بخش اجرای موسیقی کلاسیک (به‌ترتیبِ الفبا): ربکا آشوقیان، گلفام خیام، سهراب کاشف، پیام گرایلی، آذین موحد.

 جوایز:

  1. مقام اول: مبلغ نقدی ۲ میلیون تومان، تندیس جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  2. مقام دوم: مبلغ نقدی ۱ میلیون تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  3. مقام سوم: مبلغ نقدی ۵۰۰ هزار تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»

۳٫ آهنگ‌سازی

– بخش آهنگ‌سازی در دو ماده‌ی رقابتی «کرال» و «پرکاشن» برگزار می‌شود.
– آهنگ‌ساز می‌بایست دانشجو بوده یا حداکثر ۳ سال از فارغ‌التحصیلی وی سپری شده باشد، و این امر مستلزم ارائه‌ی گواهیِ اشتغال‌به‌تحصیلِ معتبر از دانشگاهِ مربوطه به دبیرخانه‌ی جشنواره است.
– شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام می‌بایست تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۵ به سایت جشنواره (sabamusicfestival.ir) مراجعه نمایند و علاوه‌بر تکمیل فرم‌های ثبت‌نام، پارتیتور (score) و پارت‌ها (parts)ی نت‌نویسی‌شده با نرم‌افزار را آپلود کنند.
– قطعه‌ی ارسال‌شده نباید تابه‌حال به‌طورِ رسمی اجرا شده باشد. شرکت‌کننده سَمپِلِ صوتی از اثرِ خود را نیز ارسال کند اما فرآیند داوری صرفاً بر اساس پارتیتورِ اثر صورت خواهد گرفت.
– از نوشتن اسم آهنگ‌ساز بر روی پارتیتور و پارت‌ها خودداری کنید.
– مواردِ فوق باید در یک فایل فشرده‌شده (zip یا rar) ارسال شوند.

 ماده‌ی «کرال»

در این ماده، قطعه‌ای برای «کر» با مشخصات زیر فراخوان می‌شود:
– چهار منطقه‌ی صوتیِ زنانه و مردانه در اثر به‌کار رفته باشد.
– از تقسیم کردنِ خطوط صدایی (div.) تا حدِ امکان خودداری شود.(به طور  كلي اجرايي بودن و  سادگي قطعات مورد نظر خواهد بود.به اين منظور از استفاده محدوده صوتي خيلي بالا يا خيلي پايين براي خاننده هاي كر خودداري  و به عنوان الگو به  آثار استاندارد رپرتوآر كُرال مراجعه شود.)
– طولِ قطعه بین ۲ الی ۴ دقیقه باشد.
– بر روی اشعارِ معاصر نوشته شده باشد.(فارسي)
– آکمپانیمان پیانو اختیاری است.
* «گروه کر شهر تهران» آثارِ برگزیده را اجرا خواهد کرد. برای اطلاعاتِ بیشتر درباره‌ی این گروه کُر بر روی لینک آن کلیک کنید.

 ماده‌ی «پرکاشن»

در این ماده، قطعه‌ای برای آنسامبل «پرکاشن» با مشخصات زیر فراخوان می‌شود:
– آنسامبلِ موردنظر شامل سازهای زیر است: (از هر ساز یک عدد موجود است، به استثناء موارد ذکرشده)
۱٫ سازهای کوبه‌ای با وسعت معین: ماریمبا، ویبرافون، گلوکن‌اشپیل، پیانو، چایمز (Chimes)، تیمپانی (۴ عدد)
۲٫ سازهای کوبه‌ای با وسعت نامعین: سنج (Cymbal)، مثلث، گانگ (Tamt)، قالب‌های چوبی (Wood Blocks)، کلاوس (Claves)، کاستانت (Castanets)، ماراکاس (Maracas)، گوییرو (Guiro)، طبل باس (۲ عدد)، اسنردرام، اسنر پیکولو، صفحه‌ی رعد و برق (Thunder Sheet)، دایره‌ی زنگی.
– طول قطعه بین ۴ الی ۸ دقیقه باشد.
– قطعه باید برای حداقل ۴ و حداکثر ۹ پرکاشنیست (با احتساب پیانو) نوشته شود.
* «آنسامبل پرکاشن تهران» آثارِ برگزیده را اجرا خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این آنسامبل بر روی لینک آن کلیک کنید.

 هیئت داوران بخش آهنگ‌سازی (به‌ترتیبِ الفبا): محمدرضا تفضلی، مهدی حسینی، محمدسعید شریفیان، نادر مشایخی، امین هنرمند.

 جوایز در هر ماده:

  1. مقام اول: مبلغ نقدی ۲ میلیون تومان، تندیس جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  2. مقام دوم: مبلغ نقدی ۱ میلیون تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  3. مقام سوم: مبلغ نقدی ۵۰۰ هزار تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»

۴. پژوهشِ موسیقی

– ماده‌ی رقابتی پژوهش موسیقی تألیفِ «مقاله» است.
– مؤلف باید دانشجو باشد و این امر مستلزم ارائه‌ی گواهیِ اشتغال‌به‌تحصیلِ معتبر از دانشگاهِ مربوطه به دبیرخانه‌ی جشنواره است.
– شرکت‌کنندگان برای ثبت‌نام تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۵ به سایت جشنواره (sabamusicfestival.ir) مراجعه نمایند و علاوه‌بر تکمیل فرم‌های ثبت‌نام، مقاله‌ی خود را به‌همراهِ «چکیده»ی آن در سایت جشنواره آپلود کنند.
– مقاله‌ی مورد نظر نباید تاکنون چاپ شده‌باشد.
– از برگزیدگان برای ارائه‌ی شفاهیِ مقاله‌ی خود درقالبِ همایش طیِ دورانِ برگزاری جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد. مدت‌زمانِ ارائه‌ی پژوهشِ برگزیدگان حداکثر ۳۰ دقیقه خواهد بود.

 هیئت داوران بخش پژوهش موسیقی (به‌ترتیبِ الفبا): هومان اسعدی، بابک خضرایی، حمید عسکری رابُری.

 جوایز:

  1. مقام اول: مبلغ نقدی ۱ میلیون تومان، تندیس جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  2. مقام دوم: مبلغ نقدی ۱ میلیون تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»
  3. مقام سوم: مبلغ نقدی ۱ میلیون تومان، دیپلم افتخار جشنواره و پکیج «جشنواره‌ی موسیقی صبا»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

در پاسخ به یک مطلب

منزل ما در دستشویی خلاصه نمی شود!

چندی است که تب و تاب نام نویسی انتخابات شورای شهر، تمام شهرها و روستاهای کشور را فرا گرفته و شوق خدمت به شهر و روستا ولوله ای ایجاد کرده است! باری در این بین هجمه ی ناآگاهانه ای از سوی برخی به ورزشکاران و هنرمندان شکل گرفته تو گویی که این افراد از جهان دیگری به این سرزمین آمده اند و هیچ حق و حقوق برابری با بقیه ندارند. هر هنرمند و ورزشکاری همانند همه ی کسان دیگری که خود را لایق صندلی های مدیریتی شهر می دانند حق دارند خود را لایق بدانند و در معرض رای مردم قرار دهند. اما اینکه مردم به تمامی کاندیداها از روی شاخصه های منطقی و برنامه های مشخص کاندیداها و نیازهای شهر و روستا رای بدهند و نه به خاطر شهرت و طایفه و تیره و حتی مدرک تحصیلی و... ، یک بحث جداگانه و پذیرفته شده است و همگان حداقل در شعار بر آن وفاق دارند. یک هنرمند یا ورزشکار به صرف هنرمند بودن یا ورزشکار بودن نباید مورد پذیرش قرار گیرد، همانطور که یک دکترای شهرسازی به صرف داشتن مدرک؛ آنچه شاخصه ی انتخاب است، توانایی و داشتن برنامه در بحث وسیعی به نام مدیریت شهری است و تعریف مدیریت شهری و شهر دقیقا همان حلقه ی مفقوده ی انتخابات شورای شهر در این سالها شده است. در این میان مطلبی نیز در فضای مجازی با عنوان «اداره شهر بیش از تعمیر دستشویی به تخصص نیاز دارد» پیچیده است که سعی دارد شویی از دانش ارائه دهد در حالی که به دلیل شتاب زدگی بسیاری از موارد مهم را فراموش کرده است که برخی از نکات را به نگارنده ی آن مطلب تقدیم می دارم: جناب گرامی! مفهومی که از مطلب شما بر می آید حکایت از آن دارد که عموم مشکلات جاری شهرهای ایران به دلیل حضور هنرمندان و ورزشکاران در بین اعضای شورای شهر است. آیا می دانید چند درصد از اعضای شوراهای شهر ایران هنرمندان و ورزشکاران هستند که  تمام مشکلات کارنابلدی بقیه را نیز به گردن آن ها می اندازید؟ (برای نمونه در میان 30 نفر عضو شورای شهر تهران 2 نفر با مدرک ورزش و یک نفر با دکترای هنر و یک ورزشکار با مدرک حقوق حضور دارند، و در مجموع ٥ نفر!) آیا گمان نمی کنید بخش از اعظمی از ناکارآمدی مدیریت شهری بسیاری از شهرهای ایران در تداخل فعالیت های سیاسی و جناحی و همچنین تاثیرگذاری باندهای ثروت و قدرت بر این اعضا است تا حضور هنرمندان و ورزشکاران؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید چرا بین توقع مردم از شوراها، قانون شوراها و عملکرد شوراها تفاوت وجود دارد و احساس نمی کنید ناتوانی در تطبیق این سه با هم یکی از مشکلات امروزی مدیریت شهری است؟ به طوری که مشاهده شده بسیاری از مردم  با پیش داوری، اعضاهای شورا را به لحاظ مالی فاسد می دانند و شورای شهر را محلی برای کسب قدرت و ثروت قلمداد کرده اند. بهتر است یک بار دیگر ...
css.php