رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الأربعاء ۱۱ جماد أول ۱۴۴۶
  • 2024 Wednesday 13 November
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
اسفند ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
  • پنجشنبه 10 اسفند 1396 - 01:08
  • کد خبر : 6548
  • مشاهده : 1012 بازدید
  • تیتر 3 » س.ت » عکاسی
  • چاپ خبر : فراخوان دومین جشنواره عکاسی دیواندره منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره عکاسی دیواندره به شرح زیر منتشر شد: فراخوان دومین جشنواره عکاسیِ دیواندره (آینه – آینه‌گی) انجمن هنرهای تجسمی دیواندره با هدف بالابردن سطح سواد بصری جامعه ،توجه و اهمیت بیشتر به هنر در شهرستان با توجه به نیاز احساس شده در این زمینه و ترویج فعالیتهای خلاقانه و بهره گیری از تکنولوژیهای […]

فراخوان دومین جشنواره عکاسی دیواندره به شرح زیر منتشر شد:


فراخوان دومین جشنواره عکاسیِ دیواندره
(آینه – آینه‌گی)

انجمن هنرهای تجسمی دیواندره با هدف بالابردن سطح سواد بصری جامعه ،توجه و اهمیت بیشتر به هنر در شهرستان با توجه به نیاز احساس شده در این زمینه و ترویج فعالیتهای خلاقانه و بهره گیری از تکنولوژیهای دیجیتال برای ترویج فعالیت های خلاقانه در نظر دارد جشنواره عکسی با عنوان" سومین جشنواره عکاسیِ دیواندره (با موضوع آینه-آینه‌گی)" برگزار نماید.
لذا از تمام هنرمندان و علاقمندان به هنرعکاسی در شهرو روستاهای دیواندره دعوت بعمل می آورد در این حرکت فرهنگی و هنری مشارکت نمایند.
برگزارکنندگان:
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره
انجمن هنرهای تجسمی شهرستان دیواندره

موضوع جشنواره:
آینه-آینه‌گی
این شیء اعجاب انگیز از دیرباز به عنوان نمادی در آداب و رسوم وجود داشته و در کنار سورها، گورهای مردگان، سفره های هفت سین و… دیده شده است.بعدها نیز در بسیاری از شاخه های علمی مثل روانشناسی،فلسفه و عرفان کاربرد پیدا کرده و بویژه در متون عرفانی و اسطوره ای به شیوه ای نمادین بکار گرفته شده است.
مولانا نیز در تمثیل نامدار"مرئی کردن چینیان با رومیان" در مثنوی، به خاصیت آیینگی اشاره کرده است و این تمثیل را به دل تعمیم می دهد که "بی صورتی و بی رنگی اصل است اگر دل صیقل بخورد، بی رنگی می آید و بی رنگی، مادر همه رنگهاست" بنابراین اگر زنگارهای دل زدوده شود، قابلیت تصویرگری می یابد.
علاوه براین کارکردهای معمول، گاه تخیل خاص خالق اثر، تصویری منحصر به فرد و گاه مخالف با کارکردهای معمول را آفریده است.

شرایط و مقررات:
۱- شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را با کیفیت بالا با دوربین، گوشی های هوشمند و یا تبلت گرفته باشند.
۲- عکس ها می توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند.
۳-  هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۴ عکس  به صورت تک عکس و یا  2 مجموعه ی عکس به دبیرخانه ارسال نماید.
۴- قالبی که عکسها در نمایشگاه ارائه می شود کادر مربعی ( ۳۰ x 30  cm) می باشد.

نحــوه انتخاب و  ارســال آثـار:
الف – روی CD فایل اصلی عکس و فایل برش داده شده آن در قالب ۳۰ در ۳۰ سانتیمتر را قرار دهید و تحویل دبیرخانه جشنواره دهید.

-غیر از برش و تصحیح نور و رنگ در عکس هرگونه دخل و تصرف دیگرکه سندیت عکس را مخدوش کند قابل قبول نیست .
-رویCD نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود را بنویسید.
-و نیز در یک برگه همراه  CD  مشخصات کامل خود شامل: نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، آدرس، تلفن و آدرس ایمیل یا تلگرام خود را تحویل نماید.
ب – شورای هنری تصویر آثار را بررسی کرده و آثار منتخب را بر می گزینند. سپس نتیجه به شرکت کنندگان اطلاع داده می شود. در این مرحله منتخبین در تعامل و هماهنگی با شورای هنری، اثر نهایی را آماده و به دبیرخانه جشنواره تحویل می دهند.

حقوق پدیدآورنده:
–  فرض را برآن می گذاریم که همه آثار دارای اصالت هستند و نام درج شده روی اثر را صاحب اثر می دانیم لذا کلیه مسئولیت های قانونی و حقوقی مرتبط با اثر به عهده شرکت کننده خواهد بود.
–  در عکاسی از اشخاص حقیقی نیز اجازه نمایش برعهده عکاس می باشد.
–  به تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت در مسابقه اهداء می‌شود و نمایشگاهی از آثار برگزیده برگزارخواهد شد که زمان آن را در اطلاعیه های بعدی در کانال انجمن @anjomanehonar به اطلاع خواهد رسید.
–  ارسال آثار به منزله تایید و پذیرش شرایط و مقررات است و اجازه استفاده و انتشار آثار در برنامه های مربوط به انجمن هنرهای تجسمی دیواندره بدون محدودیت به برگزارکنندگان داده می شود.

گاه‌شمار جشنواره:
شروع ارسال آثار:  اول/اسفند/  96
آخرین مهلت ارسال آثار:  18/ فروردین/۹۷
جوایز:
– نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰  هزارتومان جایزه نقدی
– نفر دوم: لوح تقدیر و مبلغ  400 هزارتومان جایزه نقدی
– نفر سوم: لوح تقدیر و مبلغ  300 هزارتومان جایزه نقدی

راه‌های ارتباطی و تماس:
آدرس: دیواندره – انتهای فاز۲ – مجتمع فرهنگی هنری ارشاد – طبقه همکف – دفتر انجمن هنرهای تجسمی دیواندره
لینک کانال انجمن برای پیگیری اخبار و اطلاعیه ها:  @anjomanehonar
شماره تماس:   09365463216

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

سریال نون.خ و مساله ی زبان !

این نقد سریال نیست. حتی نقد آن چیزی که مطرح می شود نیز ممکن است نباشد. بیشتر بیان مساله و اشتراک گذاری سوالی است که شاید برخی از فیلمسازان و حتی تئاتری های کوردستان نیز با آن مواجه باشند. از این رو از زبان ساده تر و خودمانی تری نیز برای نوشتار استفاده می کنم. چند روزی است که سریال تلویزیونی «نون. خ» از شبکه ی یک سیما پخش می شود. داستان این سریال که از همان الگوی سریال پایتخت پیروی می کند ، این بار در یکی از مناطق کوردستان اتفاق می افتد. فارغ از اینکه مکان داستان بیشتر شبیه به روستاست و معلوم نیست چرا سازندگان اصرار دارند آن را شهر معرفی کنند، و یا اینکه در جمع اهالی روستا نیز یکی از بازیگران فارس است و بسیار روان فارسی صحبت می کند و معلوم نیست چرا به تنهایی او فارسی را اینگونه صحبت می کند و سایرین به شکل دیگر؛ اما حضور بازیگران بومی منطقه و حضور موسیقی کوردی در سریال، از ویژگی های خوب آن به حساب می آید. اما آنچه بحث اصلی این نوشتار است مسئله ی زبان است. چیزی که از روز اول پخش سریال ذهنم را به خود مشغول کرد اما ترجیح بر آن شد تا لااقل بعد از پخش چند قسمت مسئله طرح شود. امروز که واکنش توییتری برخی از مردم نسبت به مسئله ی زبان بکار رفته در این سریال را دیدم، زمان طرح مسئله را مناسب تشخیص دادم. زبان کوردی، اگر چه دارای واژگان مشترک با زبان فارسی است و حتی بنا به اظهار نظر بسیاری از کارشناسان این دو زبان هم ریشه هستند و هر کدام در جغرافیای خود تغییرات زمانی و کاربردی و خود را پیدا کرده است، با این حال این، زبان کوردی، زبانی کاملا مستقل با دستورات گرامری خاص خویش است و لهجه محسوب نمی شود. از این رو تولید یک اثر ملی در کوردستان با حضور شخصیت های کورد، با تولید یک سریال در اصفهان و یا یزد و شیراز و... تفاوت زیادی دارد. چرا که این لهجه های فارسی شیرازی و اصفهانی ولو به صورت غلیظ و با کلمات خاص منطقه نیز ادا شود، نهایتا منظور خود را به مخاطب عمومی منتقل می کند. در سریال نون.خ همه ی کاراکترها -تا این جای قصه- کورد هستند. پس طبیعتاً باید با یکدیگر کوردی حرف بزنند و لزومی به استفاده از زبانی که نه فارسی است و نه کوردی،  ندارند. این امر به ویژه در مناطق کورد زبان که اهمیت خاصی به زبان مادری میدهند بسیار خودنمایی خواهد کرد.  اگر داستان این سریال در نقاطی دیگر از ایران که به دلایل مختلف ، برخی خانواده ها ترجیح داده اند با کودکانشان به جای زبان مادری با زبان ملی صحبت کنند، ساخته می شد، کمتر مسئله ی زبان خودنمایی می کرد و می شد کاراکترهای فیلم را از این خانواده ها معرفی کرد و به راحتی مسئله را توجیه نمود، اما در تمامی شهرهای کوردزبان، مسئله ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
2871
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: