رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • الثلاثاء ۱ ربيع أول ۱۴۴۴
  • 2022 Tuesday 27 September
    -١٨(°C)
    وزش باد (mph)
    فشار (in)
    محدوده دید (mi)
    اشعه فرابنفش -
    رطوبت (in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مهر ۱۳۹۵
ش ی د س چ پ ج
« شهریور   آبان »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت. هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ […]

به گزارش پایگاه هنری بینەر، چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد که از ۶ الی ۸ مهرماه ۱۳۹۵ در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد، صبح روز پنجشنبه ۸ مهر ماه با اعلام نتایج آثار برتر پایان یافت.

هئیت داوران عکاسی متشکل از رحیم بایزیدی و یونس جلفایی آذر با داوری ۲۳۰ قطعه عکس از ۲۳ عکاس، ۱۵ قطعه عکس را در قالب های مختلف عکاسی از ۱۱ عکاس مورد تایید و پذیرش جهت بر پایی در نمایشگاه برگزید.

همچنین هیئت داوران بخش فیلم متشکل از کیوان فهیمی، عبدالقادر طه زاده و حسین عزیزی با داوری ۳۲ اثر، آثار برتر را معرفی کردند.

آثار برگزیده در بخش «عکس» به شرح ذیل می باشند:

هئیت داوران هیچ کدام از عکاسان را حائز مقام اول ندانست.

_ دیپلم افتخار، مقام دوم عکس و کارت هدیه به چیا حسن خالی تعلق گرفت.

_ دیپلم افتخار، مقام سوم عکس و کارت هدیه  به حسین خالندی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران بهار ریسمانی، جواد خالند پور و دانیال انوری را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.

آثار برگزیده در بخش «فیلم» به شرح ذیل می باشد:

در بخش مستند:

بهترین«مستند»

_ دیپلم افتخار و کارت هدیه به ارزش یک میلیون ریال به کامران خالندی برای فیلم مستند «مام خدر»

بهترین «ایده»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده به بهنام بایزیدی آذر برای فیلم «شکار»

بهترین «تحقیق»

_ دیپلم افتخار بهترین تحقیق مستند به  زانیار صوفی امینی محقق فیلم مستند «سرای هیمن»

 در بخش «فیلم تجربی»

_ کارت هدیه یک میلیون ریالی و دیپلم افتخار بهترین فیلم تجربی: هیوا کبکی کارگردان فیلم «بقاء در نابودی»

_ دیپلم افتخار تلاش برای دستیابی به دستاوردهای فنی در تدوین: زانیار صوفی امینی برای فیلم «گاهی با خودم قهرم»

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری بخش تجربی: بهنام بایزدی آذر تصویربردار فیلم «بقاء در نابودی»

 در بخش «داستانی»

بهترین «فیلمنامه»:

_ لوح تقدیر بهترین فیلمنامه داستانی: ملک احمدیان برای فیلمنامه «سه»

_ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه داستانی: میدیا معروفی برای فیلمنامه «آغاز پنهان»

بهترین «کارگردانی»:

_ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی: سوران شریفی کارگردان فیلم «سه»

بهترین «فیلم»:

_ دیپلم افتخار بهترین فیلم: سینا سواره کارگردان فیلم «فیلمباز»

بهترین «ایده»:

_ لوح تقدیر بهترین ایدۀ فیلم داستانی: جلال امینی بخاطر فیلم «علامت سوال»

_ دیپلم افتخار بهترین ایده فیلم داستانی سینا الیاسی زاده برای فیلم «شکاف»

بهترین «مدیریت تولید»:

_ دیپلم افتخار بهترین مدیریت تولید: سینا الیاسی زاده برای فیلم «هیوا»

بهترین «بازیگر»:

_ دیپلم افتخار بهترین بازیگری: سیاوش پیداو بازیگر فیلم «درنگ»

بهترین «بازیگران خردسال»:

_ لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال: نگین امینی، دنیا چوپانی، ریناز صوفی امینی و سینا جوانمرد

بهترین «صدابرداری و صداگذاری»:

_ دیپلم افتخار بهترین صدبرداری و صداگذاری: پژمان اسماعیلی برای فیلم «آوای صبح»

بهترین «تصویربرداری»:

_ دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری داستانی: منصور عبدالرحمن برای فیلم «سه»

_ لوح سپاس تصویربرداری: مهرداد تجدد

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری با موبایل: سامان صادق امیری برای فیلم «همه ی نت های زندگی من»

بهترین موسیقی:

_ دیپلم افتخار اهنگسازی: سامرند فقیه زاده برای فیلمهای «فیلمباز» و «فقط یک ساعت»

بهترین «تدوین»: 

_ لوح تقدیر بهترین تدوین: سیاوش احمدی برای فیلم های «شکاف» و «فیلمباز»

_ دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم داستانی: حسن چوپانی برای فیلم «آغاز پنهان»

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

سریال نون.خ و مساله ی زبان !

این نقد سریال نیست. حتی نقد آن چیزی که مطرح می شود نیز ممکن است نباشد. بیشتر بیان مساله و اشتراک گذاری سوالی است که شاید برخی از فیلمسازان و حتی تئاتری های کوردستان نیز با آن مواجه باشند. از این رو از زبان ساده تر و خودمانی تری نیز برای نوشتار استفاده می کنم. چند روزی است که سریال تلویزیونی «نون. خ» از شبکه ی یک سیما پخش می شود. داستان این سریال که از همان الگوی سریال پایتخت پیروی می کند ، این بار در یکی از مناطق کوردستان اتفاق می افتد. فارغ از اینکه مکان داستان بیشتر شبیه به روستاست و معلوم نیست چرا سازندگان اصرار دارند آن را شهر معرفی کنند، و یا اینکه در جمع اهالی روستا نیز یکی از بازیگران فارس است و بسیار روان فارسی صحبت می کند و معلوم نیست چرا به تنهایی او فارسی را اینگونه صحبت می کند و سایرین به شکل دیگر؛ اما حضور بازیگران بومی منطقه و حضور موسیقی کوردی در سریال، از ویژگی های خوب آن به حساب می آید. اما آنچه بحث اصلی این نوشتار است مسئله ی زبان است. چیزی که از روز اول پخش سریال ذهنم را به خود مشغول کرد اما ترجیح بر آن شد تا لااقل بعد از پخش چند قسمت مسئله طرح شود. امروز که واکنش توییتری برخی از مردم نسبت به مسئله ی زبان بکار رفته در این سریال را دیدم، زمان طرح مسئله را مناسب تشخیص دادم. زبان کوردی، اگر چه دارای واژگان مشترک با زبان فارسی است و حتی بنا به اظهار نظر بسیاری از کارشناسان این دو زبان هم ریشه هستند و هر کدام در جغرافیای خود تغییرات زمانی و کاربردی و خود را پیدا کرده است، با این حال این، زبان کوردی، زبانی کاملا مستقل با دستورات گرامری خاص خویش است و لهجه محسوب نمی شود. از این رو تولید یک اثر ملی در کوردستان با حضور شخصیت های کورد، با تولید یک سریال در اصفهان و یا یزد و شیراز و... تفاوت زیادی دارد. چرا که این لهجه های فارسی شیرازی و اصفهانی ولو به صورت غلیظ و با کلمات خاص منطقه نیز ادا شود، نهایتا منظور خود را به مخاطب عمومی منتقل می کند. در سریال نون.خ همه ی کاراکترها -تا این جای قصه- کورد هستند. پس طبیعتاً باید با یکدیگر کوردی حرف بزنند و لزومی به استفاده از زبانی که نه فارسی است و نه کوردی،  ندارند. این امر به ویژه در مناطق کورد زبان که اهمیت خاصی به زبان مادری میدهند بسیار خودنمایی خواهد کرد.  اگر داستان این سریال در نقاطی دیگر از ایران که به دلایل مختلف ، برخی خانواده ها ترجیح داده اند با کودکانشان به جای زبان مادری با زبان ملی صحبت کنند، ساخته می شد، کمتر مسئله ی زبان خودنمایی می کرد و می شد کاراکترهای فیلم را از این خانواده ها معرفی کرد و به راحتی مسئله را توجیه نمود، اما در تمامی شهرهای کوردزبان، مسئله ...

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
2093
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: