رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد تا قسمتی ابری
    ١١(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۶٨(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۶٨(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
مهر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« شهریور    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
  • دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر : 6164
  • مشاهده : 310 بازدید
  • تیتر 3 » س.ت » سینما
  • چاپ خبر : دو فیلم از حوزه ی هنری کردستان در جشنواره فیلم امید

« عروس باران »و«مردی که یادش می رفت نفس بکشد» درجشنواره ملی فیلم « امید » به رقابت می پردازند.

به گزارش بینه‌ر، دو فیلم کوتاه « عروس باران » به کارگردانی  آکو زندکریمی و « مردی که یادش می رفت نفس بکشد» به کارگردانی سامان حسین پور به بخش پایانی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه « امید » راه یافتند.
ایرج کاکی مدیرامور فرهنگی وهنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت : نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید توسط سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری اداره کل مدیریت بحران استان یزد با موضوع های ، حوادث ، آگاهی از مخاطرات ، ارتقای تاب آوری جامعه ، افزایش امید ، ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی، مدیریت بحران و رفتار انسانها در بحران از ۳ تا ۵ دیماه ۹۶ در شهرتاریخی یزد برگزار می گردد.
وی افزود در این جشنواره که دردو بخش داستانی و مستند برگزارمی گردد در بخش داستانی بر اساس رأی هیئت انتخاب متشکل ازآقایان اسماعیل میهن دوست ، بهمن ارک و پرویز جاهد از بین ۳۳۸ اثر ارسالی ۱۳ اثر به بخش نهایی راه پیدا نمود که در این بین فیلم « مردی که یادش می رفت نفس بکشد» به نویسندگی و کارگردانی سامان حسین پور تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به رقابت با دیگر آثار راه یافته می پردازد.
کاکی افزود : در بخش آموزشی و تلویزیونی در دو ساختار انیمیشن و سایر ساختارهای تلویزیونی از بین ۱۶۷ اثر ارسالی براساس آرای هیئت انتخاب متشکل از آقایان احمد پهلوانیان ، بهرام عبدالحسینی، محمد منتظر حجت و مسعود فروتن ۱۶ اثر به بخش نهایی راه پیدا نمودند که در این بین فیلم « عروس باران » به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی تولید حوزه هنری استان کردستان نیز به چشم می خورد .
وی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ملی امید ۵ دی ماه همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سالروز زمین لرزه بم در سال ۱۳۸۲ در شهر یزد برگزار می گردد .

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

نگاهی به جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد

هیاهوی بسیار برای … ؟

چند روزی از پایان جشنواره نمایشنامه خوانی مهاباد که اولین دوره ی خود را طی کرد نمی گذرد. اکنون شاید بهترین زمان برای نقد و بررسی رویکرد این جشنواره باشد. گرچه این انتقادها از همان زمان علنی شدن بحث جشنواره قابل طرح بود، اما به جهت حمایت از برگزاری و جلوگیری از شائبه های مختلف، این نقد به بعد از برگزاری موکول شد تا پیش داوری اشتباهی صورت نگرفته باشد. اولین موضوع قابل بحث عنوان جشنواره است که از دو عبارت متفاوت اما با زمینه ی مشابه برخوردار است. نمایشنامه خوانی یا اجرا خوانی؟ آنچه که مدت ها در ایران با عنوان نمایشنامه خوانی شناخته می شد، بیشتر دلالت بر خوانش نمایشنامه توسط چند بازیگر(و گاه یک بازیگر) نشسته بر صندلی و با متن در دست بود. کم کم این شکل نشستن صرف، تغییراتی پیدا کرد و بازیگران به صورت ایستاده و یا به اشکال مختلف و با بهره گیری از دکور بسیار ساده، نور و صدا (در حد محدود) به خوانش نمایشنامه پرداختند و به نوعی اجراخوانی قلمداد شد. در واقع اجراخوانی ما به ازای script-in-hand performance مورد استفاده قرار گرفت. تقریبا تعریف دقیق و مشخصی از شکل و تاریخچه ی نمایشنامه خوانی نمی توان یافت و تعاریف و توضیحات متفاوتی برای آن ارائه شده است. با این حال دو نکته ی اساسی وجه مشترک همه ی این تعاریف است. نمایشنامه خوانی برای خوانش اثر نو و اجرا نشده ی نویسنده توسط نویسنده و یا بازیگران شکل گرفته است که این امر نیز برای دو مقصود صورت می گیرد. یا نویسنده در حال معرفی نمایشنامه ی خود به کارگردانان و کمپانی های تولید تئاتر است، یا نویسنده قصد دارد با خوانش آن با بازخورد مخاطب آشنا شده و نمایشنامه اش را براساس این بازخورد بازنویسی نماید. حالت کلی دوم مربوط به خوانش نمایشنامه های یک نویسنده به صورت رپرتواری است. به این معنا که مثلا مجموعه ای از آثار شکسپیر توسط گروههای مختلف به منظور بررسی آن آثار در زمانی مشخص خوانده می شود. در هر دو حالت کلی ، جنبه ی ادبیات نمایشی بر جنبه ی اجرایی غالب است. با این حال این غلبه ی ادبیاتی معمولا در شکل اول که بیشتر به منظور معرفی اثر صورت می گیرد، نمود بیشتری دارد و می توان آن را نمایشنامه خوانی در نظر گرفت. در شکل دوم که جنبه ی آموزشی و یا پژوهشی آن بیشتر مور توجه است و در بسیاری از مدارس تئاتری جهان با استفاده از همین شیوه ی در یک فصل مشخص آثاری از نویسنده ای مشخص مورد خوانش قرار می گیرد، می توان به شاخصه های اجراخوانی (یا نمایش با متن در دست) نزدیک شد تا جنبه هایی اجرایی نمایشنامه نیز مورد توجه قرار گیرد. طبیعتا هیچ کدام از این روش ها یک قانون غیرقابل تغییر نیست و تداخل آن در یک دیگر امکان پذیر است. اما معمولا برای بررسی پدیدهای علوم انسانی می بایست یک عرف و تعریف مشخص را برای جلوگیری از پراکندگی بحث ...

جدیدترین خبرها

وعده گاه مسئولین

روز شمار عنوان وعده
654
روز گذشته
آیا سینمای مهاباد دوباره بازگشایی می شود؟
css.php