رفتن به بالا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


    مهاباد لطیف
    ٨(°C)
    وزش باد آرام
    فشار ٢۵.۵۶(in)
    محدوده دید ۶.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 0-Low
    رطوبت ٢۵.۵۶(in)
گاه‌شمار تاریخ خورشیدی
آبان ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
  • شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
  • کد خبر : 4767
  • مشاهده : 122 بازدید
  • تئاتر » تیتر 3 » س.ت
  • چاپ خبر : ارائه ۴۲۳ طرح به جشنواره بین‌المللی‌تئاتر خیابانی مریوان/ رشد ٦۴ درصدی آثار
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبرداد:

ارائه ۴۲۳ طرح به جشنواره بین‌المللی‌تئاتر خیابانی مریوان/ رشد ٦۴ درصدی آثار

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از استقبال بی‌نظیر هنرمندان تئاتر خیابانی از دوازدهمین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: ۴۲۳ طرح و ایده در بخش‌های مسابقه ایران و آیینی سنتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش بینەر، فاتح بادپروا با بیان این مطلب افزود: در پی فراخوان دوازدهمین جشنواره، هنرمندان تئاتر خیابانی کشور از این جشنواره استقبال بی نظیری کردند به طوری که در مجموع ٤٢٣ طرح و ایده به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه امسال اولین دوره اس است که آثار به شکل پروپزال اجرایی پذیرفته می شود، ادامه داد: از تعداد ٤٢٣ اثر ارسال شده، ٣٦١ اثر در بخش مسابقه ایران و ٦٢ اثر در بخش آیینی سنتی ارسال شده است که شهرهای تهران، مریوان، کرمانشاه، مرند و کرج به ترتیب با ٥٦، ٣٠، ٢٩، ٢١ و ١٩ اثر ارسالی، بیشترین آثار را روانه دبیرخانه جشنواره کرده اند.

دبیر برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه سال گذشته ٢٧٣ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: برخلاف دوره های گذشته، مهلت دریافت آثار در این جشنواره تمدید نشد و طرح و ایده های رسیده امسال به نسبت سال گذشته از رشد ٦٤ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در ٧ بخش برگزار می شود، اذعان کرد: آثار رسیده تنها در بخش مسابقه ایران و نمایش‌های آیینی و سنتی است و بخش های تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی جشنواره نیز بر طبق جدول زمان بندی جشنواره پیش می رود.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: جشنواره بر محورهای وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ  ایران اسلامی، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و مبارزه با تروریسم تاکید داشته و نگاه ویژه ای نیز به آگاهی بخشی و دانش افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها و همچنین اقتصاد مقاومتی دارد.

بادپروا با اشاره به بخش مهمان این جشنواره خاطر نشان کرد: با هماهنگی دبیرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران جشنواره‌های معتبر کشور، از میان آثار معرفی شده، از ٤ اثر برتر نمایش خیابانی، جهت حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دعوت می شود. 

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با همکاری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنــــرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان، شورای اسلامی‌ شهر و شهرداری مریوان از ١٧ تا ٢١ شهریور سال جاری در مریوان برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت ویژه

یک جوان ٢١ ساله و ٤ سالن سینما

بازگشایی یا بازبسته شدن سینما؟

سالها از تعطیلی سینماهای مهاباد و بوکان به مانند بسیاری از شهرهای دیگر می گذرد و در این میان به غیر از اکران پراکنده آثار برخی از فیلمسازان، به مفهوم واقعی سینما، این شهرها فاقد این نشانه ی برجسته ی فرهنگی بوده اند. با این حال بعد از اعلام چندباره ی فراخوان مزایده ای جهت واگذاری سالن سینمای ! شهرهای مهاباد، بوکان، میاندوآب و خوی در اوایل سال جاری، بالاخره و بعد از عدم استقبال معنادار،  جوانی ٢١ ساله از خوی در تاریخ ١٧ تیرماه ٩٦ به طور رسمی برنده ی این مزایده اعلام و قرار شد سالن مجتمع فرهنگی و هنری ٤ شهرها ذکر شده در قالب سینما همزمان به وی  واگذار شود. فارغ از روند برگزاری مزایده و میزان مبلغ آن در این میان چند سوال مهم تر قابل طرح است که شاید نیازمند پاسخ مناسبی برای روشن شدن موضوع باشد. سوال اول اینکه آیا مدیریت همزمان ٤ سالن سینما در ٤ شهر متفاوت برای یک جوان ٢١ ساله  به واقع امکان پذیر است؟ ممکن است در نگاه اول این جواب به ذهن متبادر شود که وی دارای توانمندی های خاصی است که ممکن است دیگران تاکنون از آن بی خبر بوده اند. اما با یک جستجوی ساده دراینترنت عکس آن اثبات می شود و اسم ایشان به غیر از یک وبلاگ معمولی و غیر مرتبط با مقوله ی سینما و یا مدیریت فرهنگی، در هیچ جایی ذکر نشده و نشانی از پیشینه و سابقه ی فرهنگی و یا مدیریتی این جوان دیده نمی شود. با این اوصاف پرسش دوم مطرح می شود که به راستی مدیران فرهنگی استان چه رویکردی نسبت به مفهوم « مدیریت سالن سینما» دارند؟ این روزها در حالی که در شهرهای بزرگ برای بوفه های سینما نیز چارچوب و مقررات خاصی در نظر گرفته شده و خود به مسئله ی مهمی در امر سینماداری تبدیل شده ، به نظر می رسد در استان آذربایجان غربی مدیریت سینما در پایین ترین حد ممکن تصور شده و چه بسا مدیریت سینما با دستفروشی لوح فشرده (DVD) فیلم در کنار خیابان هم تراز انگاشته شده است. حال فارغ از این جنبه باید از این مدیر ٢١ ساله پرسید که اصلا این سالن ها را از نزدیک دیده است؟  بنا به گفته ی برخی از شاهدان این بازدید در چند مورد رخ داده است. پس آیا این مدیر جوان اطلاع دارند برای نمونه سالن مجتمع فرهنگی و هنری مهاباد که ایشان به عنوان سالن سینما برنده ی آن شده اند هیچ استانداردی برای تبدیل شدن به سالن سینما را  ندارد؟ مشخص نیست سالنی که شرایط اولیه ی کمسیون ماده ٥ را دارا نیست چگونه قرار است میزبان مردم و علاقمندان باشد؟ اگر چه ظاهراً سالن های مجتمع فرهنگی و هنری بوکان و میاندوآب و خوی از وضع مناسب تری نسبت به سالن مهاباد برخوردار هستند ، اما آن ها نیز لزوماً چندان در وضعیت کاملا مطلوبی که به عنوان سالن سینما شایسته ی شهروندانشان باشند قرار ندارند و مشخص ...
css.php